تاریخ انتشار: پنج شنبه, 03 اسفند 1391 ساعت 07:28

پاسخ مثبت گروه‌هاي مخالف دولت سوريه براي «گفت‌وگوي ملي»

رامين ‌مهمانپرست در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران درباره افزايش همكاري با كشور مصر اظهار داشت: همكاري‌ها ميان دو كشور ايران و مصر در زمينه اقتصادي، فرهنگي و گردشگري است.

سخنگوي وزارت امور خارجه با بيان اينكه هيات‌هاي دو كشور در حال افزايش روابط اقتصادي و تجاري هستند، ادامه داد: يكي از اين ظرفيت‌ها براي افزايش ارتباطات، بحث‌هاي جدي اقتصادي و نيازهاي كشور مصر بوده كه ايران مي‌تواند آن را تامين كند يا زمينه‌هاي امكان ارتباط بيشتر ايران با مصر را فراهم سازد.

‌مهمانپرست در پاسخ به اين سوال كه آيا ايران اقدام به كمك به گفت‌وگوهاي بين معاذ الخطيب و بشار اسد است كرده است، تصريح كرد: براي حل بحران‌هاي منطقه‌يي از ظرفيت‌هاي كشورمان استفاده مي‌كنيم، چراكه بحران سوريه در شرايطي بوده كه بايد با يك رويكرد مسالمت‌آميز و با حركتي كه از كشتار مردم و تخريب زير‌ساخت‌هاي اقتصادي و آباداني سوريه جلوگيري شود، وارد عمل شد.

وي افزود: ما در حال تلاش هستيم تا با كمك كشورهاي ديگر منطقه و با رايزني‌، هر‌چه سريع‌تر «گفت‌وگوي ملي» شكل بگيرد و در نتيجه مخالفان، موافقان و نمايندگان دولت نسبت به ارزيابي مشكلات و حل آنان تصميم‌گيري كنند تا آينده سوريه و انتخاباتي كه به كشور سوريه كمك مي‌كند، بررسي شود.

سخنگوي وزارت امور خارجه در پايان خاطرنشان كرد: اين مساله با پاسخ مثبت و همراهي گروه‌هاي مخالف دولت سوريه قدم‌هاي روبه جلويي برداشته است، همچنين اگر كشورهاي منطقه از اين مساله حمايت كنند، قطعا به نتايج مطلوبي خواهيم رسيد.

720 نمایش

نظر دادن