تاریخ انتشار: سه شنبه, 26 شهریور 1392 ساعت 23:05

اشپیگل: ایران فردو را تعطیل می کند/ یک مقام آگاه: تکذیب می شود

به گزارش ایسنا‌، در روز‌های اخیر رسانه‌های غربی از ارایه پیشنهادی جدید از سوی ایران در نیویورک از سوی دولت ایران به 1+5 خبر داده‌اند. هم‌چنین موضوع تعلیق غنی‌سازی 20درصد و توقف فعالیت سایت غنی‌سازی فردو از جمله اخباری است که این روز‌ها در این رسانه‌ها دیده می‌شود.

در این‌ زمینه یک مقام آگاه به ایسنا گفت که ایران هیچ پیشنهاد جدیدی برای 1+5 در نیویورک نخواهد داشت و ما در انتظار پیشنهاد‌های طرف مقابل هستیم.

سعید جلیلی در پایان مذاکرات آلماتی 2 درباره تعلیق غنی‌سازی گفت که "غنی‌سازی جزو حقوق ملت ما است، چه 5 درصد چه 20 درصد. در پیشنهادی که ایران به 1+5 ارایه کرد، اعلام کردیم غنی‌سازی جزو حقوق ملت ایران است و ملت ایران این حقوق را بر اساس نیازهای خود اعمال می‌کند. اما موضوع غنی‌سازی می‌تواند به عنوان موضوعی برای همکاری‌های اعتمادساز باشد."

این مقام آگاه هم‌چنین اخبار برخی رسانه‌های خارجی مربوط به آمادگی ایران برای تعطیلی سایت غنی سازی فردو در نزدیکی قم را تکذیب کرد.

روزنامه اشپیگل به نقل از منابع اطلاعاتی غربی مدعی شده است که حسن روحانی رییس‌جمهور ایران برای تعطیلی مجتمع هسته‌یی فردو آماده می‌شود.

این ادعا در حالی صورت می‌گیرد که کشورهای 1+5 نیز در آخرین مذاکرات با ایران در آلماتی از درخواست توقف غنی‌سازی 20درصدی، تعطیلی سایت فردو و انتقال مواد هسته‌یی با غنای بالا به کشور ثالث عقب‌نشینی کردند.

1391 نمایش

نظر دادن