تاریخ انتشار: دوشنبه, 16 بهمن 1391 ساعت 14:29

احمدی‌نژاد: برای کمک ارزی خودم را به مزایده می‌گذارم

رئیس‌جمهور گفت: جوانان ما مصمم هستند ظرف چهار پنج سال آینده انسان به فضا بفرستند و مطمئنم که این اتفاق می‌افتد. من حاضرم فدایی شوم و علیرغم ریسک بالایی که دارد حاضرم اولین آدمی باشم که می‌خواهید به فضا بفرستید.

به گزارش خبرگزاری مهر ، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ظهر دوشنبه در مراسم بزرگداشت روز ملی فناوری فضایی با بیان اینکه حرکت در هر مسیر نیازمند مقدماتی است و این مسیر نقطه‌ی بلوغی خواهد داشت، گفت:مسیر رشد علمی هم نقطه‌ی بلوغ دارد و نقطه بلوغش آنجاست که به ابعاد کار مسلط شویم.

وی با بیان اینکه ما در حوزه پزشکی و بیوتکنولوژیکی به بلوغ رسیده‌ایم و در حوزه نانوتکنولوژی هم در مرز بلوغ هستیم، خاطرنشان کرد: همچنین در علوم هسته‌ای، بخش‌های مهندسی، علوم پایه و علوم زیستی به بلوغ رسیده‌ایم که اتفاق بزرگی است و از این به بعد هر چه تلاش کنیم، سرعت ما بیشتر می‌شود و زودتر می‌رسیم.

وی با بیان اینکه تلاش علمی مستمر و بی‌پایان است، تاکید کرد: نقطه پایانی برای علم‌اندوزی انسان نداریم و انسان می‌تواند به خزانه علم الهی متصل شود و تا ابد در مسیر بی‌نهایت بالا رود و خدا را شکر امروز سرعت حرکت علمی ملت ایران و دانشمندان ما بسیار بالاست، پس هر چه سرمایه‌گذاری در این مسیر داشته باشیم، کم است، چون اگر در قله دانش بایستیم بقیه دستاوردها زیر پای ماست.

احمدی نژاد با اشاره به برخی مانع‌تراشی‌ها و فشارهای دشمنان در مسیر علم و پیشرفت گفت: باورم این است که برخی این حرف‌ها را بر نمی‌تابند، اما ملت ایران به طور ویژه مورد بغض و کینه شیاطین است که به ویژگی‌های برجسته و منحصر به فرد ملت ایران برمی‌گردد.

رئیس جمهور گفت: ملت ایران، کمال‌جو، آرمانی، ایمانی، پاک و انسانی است و در طول تاریخ همیشه موحد بوده و بهترین‌ها را خواسته است و البته به دنبال صلح و عدالت و حقیقت‌جویی بوده و در این مسیر حق‌پذیر و حق‌طلب بوده است، چنین ملتی معلوم است که دشمن دارد.

احمدی‌نژاد افزود: وقتی خاطرات و حوادث تاریخی 150 سال اخیر را مطالعه می‌کنیم، بارها و بارها فقط گریه می‌کنیم که دست شیاطین و فاسدان عالم و برخی سخیف‌ها و خودخواها و پست‌ها به دنبال آنها، چطور هر بار که ملت ایران برای رسیدن به جایگاه شایسته خود خیز برداشت، پر و بالش را چیدند.

وی ادامه داد: شیاطین از پیشرفت ملت ایران نگران هستند چون ملتی هستیم که پیام داریم و دارای مکتب و آرمان و سابقه تاریخی پرافتخار هستیم، پس اگر در کنار آنها در مرز علم و دانش و پیشرفت‌های اقتصادی و اجتماعی بنشینیم، جایی برای زورگویی و چپاول‌های آنها نمی‌ماند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: یک روز می‌گویند ایران خطرناک است و یک روز می‌گویند ایران چیزی ندارد و اوضاعش خراب است و اخیرا هم در رابطه با پرتاب موجود زنده به فضا همان موضعی را گرفتند که در رابطه با مساله هسته‌یی داشتند، چون وقتی چند هزار سانتریفیوژ توسط ایران نصب شد آنها تمام توان خود را بسیج کردند که یک دانه از آنها مستقر نشود، پس ما می‌گوییم بیایید روی همین مسئله تفاهم کنیم و شما می‌گویید ایران چیزی ندارد، پس ما هم همین را می‌گوییم "پس بروید دنبال کارتان".

رئیس‌جمهور گفت: جوانان ما مصمم هستند ظرف چهار پنج سال آینده انسان به فضا بفرستند و مطمئنم که این اتفاق می‌افتد. من حاضرم فدایی شوم و علیرغم ریسک بالایی که دارد حاضرم اولین آدمی باشم که می‌خواهید به فضا بفرستید.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که بحث اصلی فشارهای اقتصادی برای جلوگیری از بلوغ علمی و پیشرفت ملت ایران است، گفت: البته به این معنا نیست که ایران اشکال و ضعف ندارد، چون همه جای دنیا اشکال وجود دارد و من در نیویورک گفتم هر کس مدعی است در کشورش به طور کامل مسایل انسانی را رعایت می‌کند، خود را معرفی کند پس همه باید بدانند که مسئله مربوط به ایران را خود ملت ایران حل خواهد کرد، اما به همان نسبت که ملت ایران عظمت دارد، دشمن هم دارد.

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه فناوری فضایی یک لوکوموتیو پیش‌برنده کل علوم و فناوری کشور است، خاطرنشان کرد: همه علوم در دانشگاه‌ها توسط لوکوموتیو فناوری فضایی به صورت هم‌افزا و مفید کار می ‌کنند، پس باید در این مسیر حرکت کنیم چون کسی که بالا نرود و در فضا نایستد، این پایین هم نمی‌تواند زندگی کند، پس هم در مدیریت زمین باید مشارکت داشته باشیم و هم در آسمان حاضر باشیم و مسائل را پیش ببریم.

احمدی‌نژاد ادامه داد: باید بگویم که به لحاظ بودجه، دولت در فشار است، اما حتما دولت در اولویت خود دارد که از فعالیت‌های فضایی پشتیبانی کند.

در ادامه رئیس‌ جمهور با لحنی شوخ گفت: امروز دوستان درخواست ارز و پول کردند و من به آنها گفتم حاضرم خودم را به فروش و مزایده بگذارم و ارز آن را برای فعالیت‌هایتان بدهم، البته آنقدر مشکل نخواهد بود و یک نوسان کوچک و کوتاه در مسیر رشد ما ایجاد شده است که به لطف خدا بر آن غلبه می‌کنیم و از آن عبور خواهیم کرد و به جایی می‌رسیم که آنها حسرت ایستادن در کنار ملت ایران را با خود به جایی می‌برند که اجدادشان بردند.

احمدی‌ نژاد در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌ همه دانشمندان حوزه فضایی کشور، تاکید کرد:اگر ملت ایران بالا رود به نفع همه بشریت است، چون پرچم توحید و عدالت و انسانیت در قله‌ها مستقر خواهد شد، شما دانشمندان کارتان را مقدس و الهی بدانید تا سرعت حرکت‌ شما چند برابر شود هر جا کار با عشق و انگیزه الهی است، سرعت قابل محاسبه نیست و همین اتفاق امروز در صنایع فضایی ما افتاده است.

1801 نمایش

نظر دادن