تاریخ انتشار: دوشنبه, 16 بهمن 1391 ساعت 13:15

انتقادات جديد متکی: آوار شدن قيمت‌ها بر سر مردم فقط به دليل تحريم‌ها نيست

سم مهلک اقتصاد کشور در شرايط کنوني، نبود کارشناسي دقيق و نبود ثبات در تصميم گيري‌هاست.

 

به گزارش آخرین نیوز به نقل از آريا، منوچهر متکي يکشنبه شب در مراسم گراميداشت دهه فجر که در مسجد زين‌العابدين(ع) قم برگزار شد تصريح کرد: مقام معظم رهبري بر کار و توليد تاکيد فراواني دارند و لازم است در شرايط کنوني کارشناسي دقيق برنامه‌ها و ثبات در تصميم‌گيري‌ها لحاظ شود و مسئولان در راستاي حمايت از توليد و مردمي کردن اقتصاد، برنامه‌ريزي روشن و مشخص داشته باشند.

وزير سابق امور خارجه با بيان اينکه شرايط بحراني و بد اقتصادي براي همه کشورها وجود دارد عنوان داشت: با اين وجود رشد چشمگير و ساماندهي وضعيت اقتصادي در بعضي کشورها، بيان‌گر اين حقيقت است که راهکارهايي براي مقابله با اين شرايط وجود دارد.

وي افزود: هيچ کس نمي‌تواند ادعاي اين را داشته باشد که در همه عرصه‌ها کارشناس و متخصص است؛ مديران کشور بايد به منظور ارائه راهکارهاي صحيح با متخصصان حوزه‌هاي مختلف همفکري و مشارکت داشته باشند.

متکي با تاکيد بر پرهيز از آزمون و خطا در شرايط حساس اقتصادي کشور گفت: سم مهلک اقتصاد کشور در شرايط کنوني، نبود کارشناسي دقيق و نبود ثبات در تصميم گيري‌هاست.

وزير امور خارجه دولت نهم اضافه کرد: آوار شدن قيمت‌ها بر سر مردم تنها به دليل تحريم‌ها نيست بلکه عدم تصميم‌گيري‌هاي بجا و به هنگام در ايجاد اين شرايط تأثيرگذار بوده و مي‌توان گفت هيچ منطقي بر شرايط کنوني اقتصاد حاکم نيست.

متکي افزود: صحبت‌هاي امروز مجلس باعث شد راديوهاي بيگانه امشب را جشن بگيرند.

وزير سابق امور خارجه با بيان اينکه انقلاب ايران يک نظام کودتايي نيست گفت: انقلاب اسلامي برآمده از الله اکبرهاي مردم و خون‌هاي شهداست.

وي ادامه داد: در شرايط امروز جهان و مجموعه تحولات منطقه نشان‌دهنده هدف‌گذاري دشمنان است؛ آنان به دنبال اين هستند که اين تحولات اثري در راستاي منافع آن‌ها در نظام جمهوري اسلامي بگذارد.

متکي با اشاره به استراتژي آمريکا از حمله به افغانستان بيان داشت: استقرار حکومتي موافق آمريکا و مخالف ايران هدف آمريکا در اين کشور و نيز در عراق بود؛ امروز پس از 12 سال از گذشتن اين حملات ايالات متحده به هيچ کدام از اين اهداف دست نيافته زيرا دولت آمريکا تلاش زيادي کرد تا بتواند مجلس و دولتي موافق خواسته خود در اين کشورها بر سر کار بياورد اما به اين هدف دست نيافت.

وزير سابق امور خارجه با بيان اينکه آمريکا و همدستانش به وسيله شناخت صحيح رهبري و جمهوري اسلامي در زمين بازي به خاک افتادند عنوان داشت: غرب امروز در سوريه نيز همان نقشه‌هاي گذشته را دنبال مي‌کند؛ دولت سوريه بايد دخالت بيگانگان را در امور داخلي خود مورد توجه قرار دهد زيرا آمريکا و ديگر کشورهاي استعمارگر بيش از دو سال است که به دنبال سرکوب دولت سوريه هستند.

وي اضافه کرد: عربستان سعودي، قطر و ترکيه در قضيه سوريه جزو ضرر کنندگان بوده و به هيچ وجه مدافع دموکراسي نيستند و ضلع چهارم آن‌ها نيز اسرائيل است هرچند خود بر اين حقيقت واقف هستند که موفق به شکست دولت سوريه نخواهند شد.

متکي با تاکيد بر توجه به خواسته‌هاي مردم سوريه بيان داشت: جمهوري اسلامي ايران در منطقه به دنبال ماجراجويي نيست اما در بحث هسته‌اي به دنبال حقوق خود بوده و آنچه را به دنبالش بوده به دست آورده است.

وزير سابق امور خارجه ادامه داد: ديپلماسي به معناي رسيدن به يک نقطه تفاهم براي دو طرف است به همين دليل نمي‌توان نام لج بازي بر آن گذاشت؛ ايران در مذاکرات هسته‌اي به دنبال حقوق هسته‌اي خود است و نمي‌خواهد مسائل ديگري را پيش بکشد، بحث روابط خارجي اگر با منطقي که جمهوري اسلامي دنبال شود به يقين مخاطبان خاص خود را در جهان خواهد داشت.

 

1631 نمایش

نظر دادن