تاریخ انتشار: سه شنبه, 10 بهمن 1391 ساعت 07:55

واکنش صالحی به ادعای شکست مذاکرات ايران و آژانس

-صالحي با تاکيد بر اين‌که آمريکا سخنگوي آژانس نيست، گفت:مذاکرات ايران و آژانس رو به جلو است و بايد با صبر و حوصله عمل کرد.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از آريا، وزير امور خارجه کشورمان درباره ادعاي شکست مذاکرات ايران و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي از سوي برخي از کشورها خصوصا آمريکا گفت: مذاکرات ايران و آژانس رو به جلو است و اگر کسي در اين خصوص قصد اظهارنظر دارد بهتر است از جانب خود سخن بگويد نه به عنوان متولي و سخنگويي آژانس.

علي‌اکبر صالحي تصريح کرد: نمي‌دانم آمريکا چه دخالتي در امور آژانس بين‌المللي انرژي اتمي دارد؟ ما در حال مذاکره و صحبت با آژانس هستيم، آمريکا که سخنگو و متولي آژانس نيست که بخواهد از سوي اين نهاد بين‌المللي اظهارنظر کند.

وي خاطرنشان کرد: آمريکا اگر قصد دارد اظهارنظري کند بهتر است از جانب خود سخن بگويد نه از سوي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي.

وي تاکيد کرد: بحث مذاکرات در مجموع مسائل حقوقي و پيچيده‌اي است که در حال پيشروي و رو به جلو است و بايد با صبر و حوصله عمل کرد.

وزير امور خارجه گفت: اين جلسات اگر بنا به اظهار نظر برخي همچون آمريکا که مدعي شکست مذاکرات هستند شکست خورده بود ادامه پيدا نمي‌کرد در حالي که جلسات در حال برگزاري است و اين خود نشان از حرکت رو به جلو مذاکرات دارد.

1822 نمایش

نظر دادن