تاریخ انتشار: دوشنبه, 14 فروردين 1402 ساعت 09:32

ارتش اوکراین سقوط شهر «باخموت» را تکذیب کرد

ارتش اوکراین سقوط شهر باخموت را رد و اعلام کرد که بسیاری از حملات نیرو‌های نظامی روسیه را دفع کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ستاد مشترک ارتش اوکراین بامداد دوشنبه گفت که هنوز کنترل باخموت را در دست دارد و بسیاری از حملات دشمن را دفع کرده است.

ارتش اوکراین در پیامی در فیسبوک نوشت: دشمن حمله به باخموت را متوقف نکرده است. اما مدافعان اوکراینی شجاعانه شهر را حفظ کرده‌اند.

یوگنی پریگوژین رئیس و موسس شرکت نظامی واگنر ساعاتی پیش گفته بود: باخموت از لحاظ حقوقی تصرف شده است. دشمن در مناطق غربی متمرکز شده است.

وی همچنین اعلام کرد که پرچم روسیه بر فراز ساختمان شهرداری باخموت برافراشته شده است.

باخموت در شرق اوکراین یکی از کانون‌های اصلی درگیری میان نظامیان اوکراین و روسیه بوده است.

پریگوژین چندی پیش با بیان اینکه نیرو‌های روس به مرکز باخموت نزدیک شده‌اند خواستار دریافت تسلیحات بیشتر برای تصرف کامل این شهر شد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین چندی پیش هشدار داد: سقوط باخموت مسیر روسیه برای تصرف شهر‌های مهم در شرق اوکراین را هموار می‌کند.

رئیس جمهوری اوکراین گفت: حفظ باخموت برای ما حیاتی است. ما می‌دانیم که بعد از باخموت نیرو‌های روسیه می‌توانند به پیشروی خود ادامه دهند و به سمت شهر‌هایی مانند کراماتورسک و اسلوویانسک بروند. پس از باخموت مسیر ارتش روسیه به شهر‌های دیگر اوکراین در جهت دونتسک هموار خواهد شد و به همین دلیل است که نیرو‌های ما آنجا ایستاده‌اند.

به گزارش سی ان ان، اگرچه باخموت به خودی خود ارزش استراتژیک قابل توجهی ندارد، اما اتصالات جاده‌ای آن به کراماتورسک و اسلوویانسک (دو مرکز شهری پرجمعیت و صنعتی در شمال غربی اوکراین) به این معنی است که اگر نیرو‌های روسیه بتوانند کنترل باخموت را در دست بگیرند، این شهر‌ها اهداف بعدی آن‌ها خواهند بود.

409 نمایش

نظر دادن