تاریخ انتشار: دوشنبه, 14 فروردين 1402 ساعت 08:09

واکنش تند اردوغان به دیدار سفیر آمریکا با قلیچدار اوغلو: شرم آور است

رئیس جمهوری ترکیه در انتقاد از دیدار سفیر آمریکا در آنکارا با رقیب اصلی وی در انتخابات آتی، تاکید کرد که در انتخابات باید به این کشور درس عبرت داد.

به گزارش مهر، پایگاه خبری اسپوتنیک روسیه بامداد دوشنبه به نقل از روزنامه «استار» ترکیه نوشت رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی تند ضد «جفری فلیک»، سفیر آمریکا در ترکیه به علت دیدار اخیر وی با «کمال قلیچدار اوغلو» رقیب انتخاباتی خود انتقاد کرد.

رجب طیب اردوغان در مراسم افتتاح پروژه‌ای در شهر استانبول در پی دیدار سفیر آمریکا با رهبر حزب جمهوری خواه خلق و نامزد ائتلاف «ملت»، بزرگ‌ترین حزب اپوزیسیون و رقیب اردوغان به شدت واکنش نشان داد.

اردوغان گفت «سفیر آمریکا با کمال قلیچدار اوغلو دیدار می‌کند و این شرم آور است. تو سفیر هستی. کمی فکر کن. طرف صحبتت باید رئیس جمهور باشد. به چه رویی پس از این دیدار خواستار دیدار با رئیس جمهور (اردوغان) خواهی داشت؟ درهای گفتگوی ما دیگر بر روی تو بسته است.»

اردوغان ضمن تاکید بر اینکه در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی پیش رو در ترکیه باید به آمریکا درس عبرت بدهند، از سفیر این کشور در آنکارا خواست تا از حد خود فراتر نرود و به وظایف منصبش پایبند باشد.

گفتنی است رهبر حزب جمهوری خواه خلق به عنوان بزرگ‌ترین حزب اپوزیسیون در ترکیه، نامزد رسمی ائتلاف «ملت» متشکل از شش حزب اپوزیسیون و رقیب اصلی رئیس جمهوری کنونی این کشور و نامزد ائتلاف «جمهور» متشکل از حزب حاکم عدالت و توسعه و دو حزب هم پیمان آن در انتخابات ریاست جمهوری آتی به شمار می‌آید که قرار است چهاردهم مه آینده (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲) و همزمان با انتخابات پارلمانی برگزار شود.

190 نمایش

نظر دادن