تاریخ انتشار: شنبه, 27 اسفند 1401 ساعت 13:23

شغل های پر درآمد در کشور عمان چه هستند؟

شغل های پر درآمد در کشور عمان چه هستند؟ اگر با تور عمان به این کشور زیبا سفر کرده و قصد اقامت دارید، اولین سوالی که برای شما پیش آمده این است که شغل های پر درآمد در کشور عمان کدام است؟ ما در...

اگر با تور عمان به این کشور زیبا سفر کرده و قصد اقامت دارید، اولین سوالی که برای شما پیش آمده این است که شغل های پر درآمد در کشور عمان کدام است؟ ما در این مقاله ابتدا به معرفی اجمالی کشور عمان پرداخته و سپس پردرآمدترین مشاغل این کشور در حوزه های مختلف را معرفی خواهیم کرد.

 https://akharinnews.com/images/1401/11/08/a1.jpg

عمان؛ مقصدی برای مهاجرت، زندگی و کار

عمان از لحاظ جغرافیایی در شرق شبه ‌جزیره عربستان واقع گشته و مساحتی بیش از 309 کیلومتر مربع دارد. پایتخت کشور عمان، شهر مسقط بوده و واحد پول آن ریال عمان است. این کشور سلطان ‌نشین از نظر ذخایر نفتی در رتبه ۲۲ جهان قرار گرفته و بیشترین درآمد ناخالص ملی آن  نیز بر اساس نفت و گاز است؛ اما با توجه به سیاست جدید دولت عمان برای جذب سرمایه‌ گذار خارجی، بالا بودن نرخ ارز عمان و افزایش کمترین میزان درآمد در عمان، هرساله علاوه بر سفر گردشگران با تور عمان، افراد بسیاری نیز برای کار و کسب درآمد دلاری به عمان مهاجرت می کنند. آمار خود را بر أساس سایت دولتی عمان از این لینک به روز تر کنید.

همچنین برای آشنایی بیشتر و کسب اطلاعات دقیق تر از کشور عمان به خصوص شهر مسقط می توانید با مراجعه به این سایت و استفاده از اطلاعات مهاجرتی ثبت شده در آن پاسخ سوالات خود را بدست آورید.

کار در عمان چگونه است؟

برای ایرانیان کار در عمان همیشه مورد توجه بوده و متقاضیان زیادی نیز پس از بازدید توریستی این کشور در جهت کار، قصد مهاجرت به عمان را دارند. در صورتی که قصد فعالیت کاری در عمان را دارید، احتمالا سوالاتی از این قبیل برای شما ایجاد می گردد که شرایط کار و بازار کار در عمان چگونه است؟ و یا نحوه یافتن کار و روش های کاریابی در عمان از چه طریقی صورت می گیرد؟ یا همچنین شغل های پر درآمد در کشور عمان کدام ها هستند.

مهارت های مورد نیاز برای کار در عمان

با مراجعه به این سایت در خصوص کار در عمان برای افراد خارجی اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد. در این سایت اعلام شده که داشتن یک استخدام موفق به مهارت، تجربه و تقاضا برای حرفه یک شخص خارجی بستگی دارد. داشتن دانش عربی یا حداقل دانش زبان انگلیسی در سطح خوب نیز به همان اندازه مهم است.

 https://akharinnews.com/images/1401/11/08/a2.jpg

مدارک لازم برای کسب ویزای کاری عمان

برای به دست آوردن مجوز کار کردن و دریافت ویزای کار در عمان، این کشور لیست مدارک مورد نیاز خود را بر اساس درخواست سفارت آماده کرده و تحویل دهید. خوب است بدانید که نقص در پرونده می تواند منجر به رد شدن آن شود. مدارک مورد نیاز ویزای کار عمان به ترتیب زیر است:

  1. داشتن پاسپورت معتبر
  2. ارائه دعوت نامه کاری از طرف کارفرما در عمان
  3. مدارک کامل شناسایی متقاضی
  4. ارائه آخرین مدرک تحصیلی
  5. رزومه کاری مرتبط با شغل مورد نظر و ارائه مدارکی که بتواند داشتن این رزومه را ثابت کند (مانند سابقه بیمه)
  6. داشتن گواهی عدم سو پیشینه
  7. مدارک مهارت های دانش زبان مورد نیاز کشور عمان
  8. پرداخت هزینه های صدور ویزای کار
  9. 2 قطعه عکس جدید در ابعاد پاسپورتی
  10. پرینت حساب بانکی مورد تایید سفارت کشور مبدا

همین طور علاوه بر تمامی مدارک نسخه اصلی، باید یک نسخه بر اساس ترجمه رسمی نیز برای سفارت ارسال کنید.

مزایای ویزای کاری در عمان چیست؟

می توانید با یک سفر توریستی چند روزه با تور عمان به آسانی نیز با مزایای ویزای کار کشور عمان آشنا شوید. این مزایا به‌ صورت مختصر عبارت است از:

  • بازار کار بکر کشور عمان در برخی از حوزه های کاری و رشته‌ های تحصیلی
  • دریافت حقوق به ریال عمان یا دلار آمریکا و همچنین کسب درآمد بالا
  • عدم نیاز به سطح زبان پیشرفته انگلیسی
  • نزدیکی به ایران و تشابهات‌ فرهنگی دو کشور (زندگی در عمان برای ایرانیان به دلیل شباهت های فرهنگی آسان ‌تر است).

نرخ بیکاری در کشور عمان بر اساس سیاست های درست دولت این کشور رو به کاهش شدید است؛ اما در عین حال با توجه به آمار سایت وزارت کار عمان، این کشور با کمبود شدید نیروی متخصص در برخی حوزه های کاری مواجه است. در ادامه به بررسی شغل های پر درآمد در کشور عمان می پردازید.

میزان درآمد افراد در کشور عمان

حقوق و دستمزد کشور عمان در سطح بالایی قرار دارد. به طور کلی به عوامل مختلفی بستگی دارد که هر کدام از آنها می تواند بر روی حقوق ماهیانه هر فرد تاثیر بسزایی داشته باشد. میزان تحصیلات، جنسیت، سابقه کاری و نیز محل کار از عواملی هستند که مستقیما روی میزان حقوق دریافتی می تواند موثر باشد. در این سایت که به بررسی نمونه حقوق افراد در مشاغل گوناگون در کشور عمان پرداخته است، آمده که میانگین درآمد در کشور عمان، 1780 ریال عمان است. همچنین کمترین و بیشترین میزان حقوق در این کشور به ترتیب 240 و 7900 ریال عمان بوده که بستگی به شغل و تخصص افراد نیز دارد. نیمی از مردم کشور عمان (50%) حقوق کمتر از 1640 ریال عمان در ماه دریافت می نمایند.

همچنین می‌ توانید با مراجعه به سایت emolument در بخش بررسی کشور عمان، درآمد دلاری افراد در مشاغل ساده و تخصصی را به صورت آماری ببینید.

 https://akharinnews.com/images/1401/11/08/a3.jpg

مشاغل مورد نیاز عمان چیست؟

شما با یک سفر توریستی حتی در همراهی با یک تور عمان نیز می توانید به صورت چشمی به لیستی از مشاغل مورد نیاز در این کشور دست پیدا کنید. همچنین دولت عمان هر ساله لیستی از این مشاغل را اعلام کرده و از این رو فرآیند صدور ویزا یا مجوز کاری در این زمینه ها با مشکلات و سخت گیری کمتری رو به رو خواهد بود. تعدادی از مشاغلی که کشور عمان در سال 2022 با کمبود نیروی کار در آن مواجه است شامل موارد زیر بوده:

  • نفت و گاز
  • کامپیوتر
  • خدمات صنعتی و ساختمانی
  • رشته های پزشکی
  • معلمی
  • برقکار
  • دندان پزشکی
  • رادیولوژیست
  • متخصص ارولوژی
  • متخصص پوست
  • فیزیوتراپ
  • متخصص زنان
  • پرستار
  • مدیریت پروژه
  • جوشکار صنعتی
  • نجار     
  • مکانیک
  • طراح دکوراسیون
  • مهندس صنایع    

مشاغل پر درآمد در کشور عمان کدام است؟

با توجه به اعلام سایت های رسمی کاریابی کشور عمان و همچنین آمار سال ۲۰۲۳ موجود در سایت salaryexplorer در ادامه به بررسی ۱۰ تا از پردرآمدترین شغل ‌ها در کشور عمان پرداخته ‌ایم. هر ساله تعداد زیادی نیروی کار ماهر به کشور مهاجرت می کنند. از همین رو است که افراد باید با لیست شغل های پر درآمد در کشور عمان آشنا شوند. به دلیل وجود تخصص ها در این زمینه افراد با بررسی این لیست می توانند در صورت داشتن این تخصص ها، رفاه خود را در صورت کار در کشور عمان تضمین نمایند. پر درآمد ترین شغل ها در عمان به شرح زیر است:

پزشکان

شغل پزشکی به دلیل ماهیتی که دارد در صدر پردرآمدترین شغل ‌های عمان قرار گرفته است. افراد برای یادگیری این حرفه مسیر سختی را باید طی کنند و این شغل با جان انسان سروکار دارد. محدوده درآمد در این زمینه شغلی در عمان ماهیانه 3550 تا 9940 ریال عمان است.

قضات

دقت کنید که تنها افراد تابع کشور عمان باید برای رشته قضاوت درخواست دهند. محدوده دستمزد برای قاضی ها ماهیانه در حدود 2990 تا 8350 ریال عمان است.

وکلا

محدوده درآمد برای وکیلان در عمان بین 2420 تا 6760 ریال عمان در ماه است. یک وکیل ماهر می‌تواند افراد را از مجازات اعدام نجات دهد و حق واقعی افراد را طلب کند.

مدیریت بانک

وظیفه ی یک مدیر بانک نظارت و بررسی منابع مالی و مدیریت شعب بانکی می‌باشد. مدیریت بانک جزو مشاغل پرطرفدار در عمان است و محدوده‌ی درآمد آن بین 2270 تا 6360 ریال عمان است.

مدیران ارشد اجرایی

محدوده حقوق یک مدیر ارشد اجرایی از 2130 تا 5960 ریال عمان در ماه است. بالا بودن میزان به این دلیل است که موفقیت و شکست هر سازمانی به تصمیم ‌گیری مدیران ارشد اجرایی یک شرکت بستگی دارد.

مدیران ارشد مالی

مدیران ارشد مالی وظایف مدیریت بودجه یک سازمان را برعهده دارند. علاوه بر آن یک مدیر ارشد مالی متخصص  به مدیرعامل و هیئت ‌مدیره برای سرمایه‌گذاری و تعیین بودجه مشاوره می دهد. حدود درآمد مدیران ارشد مالی در عمان بین 1990 تا 5570 ریال عمان در ماه است.

ارتودنتیست

ارتودنتیست یکی از زیرشاخه ‌های رشته‌ دندان ‌پزشکی است. این رشته جزو حوزه ‌های زیبایی محسوب شده و افراد مایل به پرداخت هزینه‌ های بالا برای آن هستند. حقوق یک ارتودنتیست در عمان بین 1920 تا 5370 ریال عمان در ماه است.

استاد دانشگاه

افراد برای کسب صلاحیت در حوزه استاد دانشگاهی باید مدرک دکتری داشته باشند. به همین دلیل است که به آنها درآمد بالا تعلق می گیرد. محدوده‌ حقوق و درآمد برای یک استاد دانشگاه در عمان ماهیانه بین 1710 تا 4770 ریال عمان است.

خلبان

خلبانان نیز همانند پزشکان با جان مردم جامعه سر و کار دارند و بروز یک اشتباه می‌ تواند منجر به گرفتن جان افراد زیادی شوند. برای کسب درجه‌ خلبانی باید آموزش‌های سختی را پشت سر گذاشت. حقوق خلبان در عمان بین 1420 تا 3980 ریال عمان در ماه است.

مدیران بازاریابی

مدیران بازاریابی به سبب نوع فعالیت خود در یک سازمان باعث کسب سود بیشتر در آن سازمان شده و وظیفه‌ تحلیل بازار را دارند. بنابراین دستمزد مدیران بازاریابی بالا بوده و بین 1280 تا 3580 ریال عمان در ماه است.

https://akharinnews.com/images/1401/11/08/a4.jpg 

سخن آخر

با توجه به ارزش پول عمان، این کشور سلطان ‌نشین برای مهاجرت کاری گزینه‌ بسیار خوبی است. اگر به دنبال آشنایی بیشتر و بهتر با کشور عمان هستید به شما پیشنهاد می کنیم ابتدا به صورت گردشگر و با یک سفر کامل به همراه تور عمان، از این منطقه زیبا دیدن کنید. سپس با توجه به تخصص خود بهترین شغل را در عمان پیدا کرده و با اخذ ویزای کار به عمان مهاجرت کنید.

384 نمایش

نظر دادن