تاریخ انتشار: شنبه, 20 اسفند 1401 ساعت 12:58

خارج کردن اجساد زلزله ترکیه همچنان ادامه دارد

با گذشت بیش از یک ماه از زلزله مهیب ترکیه، همچنان اجساد قربانیان از زیر آوار خارج می شود، وزیر شهرسازی، محیط زیست و تغییرات اقلیم این کشور در تازه ترین آمار، شمار کشته شدگان این فاجعه را ۴۷ هزار و ۹۳۲ نفر اعلام کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری ان.تی.وی ترکیه، مراد کوروم شمار تلفات زلزله ماه گذشته در ۱۱ استان جنوبی کشور ترکیه را ۴۷ هزار و ۹۳۲ نفر و شمار مجروحان را ۱۱۵ هزار نفر اعلام کرد.

وی از اتمام مطالعات ارزیابی خسارت زلزله در پنج استان غازی‌آنتپ، قهرمان‌ماراش، آدی‌یامان، کیلیس و عثمانیه خبر داد و افزود: ارزیابی خسارت در ۶ استان دیگر نیز به زودی به پایان می‌رسد.

وزیر شهرسازی، محیط زیست و تغییرات اقلیم ترکیه اضافه کرد: بر اساس ارزیابی انجام شده، در جریان زلزله‌های مکرر و شدید، ۸۲۱ هزار و ۳۰۲ واحد مسکونی واقع ر ۱۱ استان جنوبی ترکیه با آسیب شدید تا متوسط، دیگر قابل سکونت نیست و بسیاری از آنها باید بلافاصله تخریب و بازسازی شود.

وی با اشاره به تشکیل موسسه «سپر خطر ترکیه» ادامه داد: این موسسه در ۱۳ گروه تخصصی و با حضور کارشناسان دانشگاهی فعال شده است.

مراد کوروم اظهار داشت: این موسسه با حضور کارشناسان متخصص، در زمینه مطالعات علمی، تخصصی و میدانی درباره تمام خطرات و حوادث محتمل در ترکیه فعالیت خواهد کرد و با نظر کارشناسی آنها، مقررات و آیین نامه‌های قانونی جدیدی تدوین و تصویب خواهد شد.

وی از آغاز بازسازی مناطق آسیب‌دیده از زلزله اخیر ترکیه با احداث ۳۴ هزار واحد مسکونی خبر داد و گفت: این واحدهای مسکونی در اراضی خارج از گسل و بر اساس الگوی استحکام بنا و حفاظت از طبیعت و محیط زیست و نیز مطابق با میراث تاریخی و فرهنگی هر منطقه و متناسب با ساختار جمعیتی و با چشم اندازه ۱۰۰ ساله احداث خواهد شد.

256 نمایش

نظر دادن