تاریخ انتشار: شنبه, 06 اسفند 1401 ساعت 13:44

زلنسکی: قصد دارم با رئیس جمهوری چین ملاقات کنم

به دنبال رونمایی چین از سند ابتکاری خود برای حل و فصل سیاسی بحران اوکراین در یکسالگی شروع این جنگ، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین گفت که قصد دارد با «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین دیدار کند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری "یوکراینفورم" اوکراین ضمن اعلام این خبر، به نقل از زلنسکی نوشت که دیدار وی با همتای چینی به نفع روابط دو کشور و به سود امنیت جهان خواهد بود.

پیش از این نیز دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «الشرق» با تاکید بر اینکه کشورش طرح صلح پکن را رد نکرده و درحال بررسی آن است، ابراز امیدواری کرد که «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین با «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی خود دیدار کند.

زلنسکی گفت: ما تبادلات تجاری زیادی با چین داریم. موضوع فقط جنگ نیست. موضوع این است که ما کشورهایی هستیم که علاقه مند به حفظ روابط اقتصادی هستیم.
رییس جمهور اوکراین گفت که چین به تمامیت ارضی احترام می گذارد و بنابراین باید در گفت و گوهایش با طرف روسی تمام تلاش خود را به کار گیرد تا روسیه را متقاعد به خارج کردن نیروهایش از خاک اوکراین کند زیرا این موضوع دقیقا احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی است.

212 نمایش

نظر دادن