AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 03 اسفند 1401 ساعت 08:35

ترامپ: بایدن ما را وارد جنگ جهانی سوم می‌کند

ترامپ می‌گوید جهان بیش از هر زمان دیگری به جنگ جهانی سوم نزدیک‌تر است.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا در اظهاراتی در رسانه‌های اجتماعی گفته است که جهان بیش از هر زمان دیگری به جنگ جهانی سوم نزدیک شده است.

ترامپ روز سه‌شنبه گفت: «جنگ جهانی سوم هرگز هیچ وقت به این اندازه نزدیک نبوده است. ما باید خانه را از تمام جنگ‌افروزان و جهانی‌گرایان حامی ایده آمریکا آخر و پنتاگون، وزارت خارجه و امنیت ملی پاک کنیم.»

او در پستی در حساب کاربری خود در شبکه «تروث‌» نوشت: «اگر اقداماتی که بایدن در رابطه با اوکراین انجام می‌دهد را دنبال و آن را خوب درک کنید، خواهید دید که او به طور سیستماتیک و شاید ناخودآگاه ما را به سمت چیزی سوق می‌دهد که به زودی می‌تواند به یک جنگ جهانی سومی تبدیل شود.»

ترامپ مدعی شد تنها رئیس‌جمهوری است که توصیه ژنرال‌ها، بوروکرات‌ها و دیپلمات‌هایی را که فقط وارد کردن آمریکا به جنگ را بلدند، رد می‌کند.

رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که مقامات ایالات متحده مانند ویکتوریا نولند معاون وزیر امور خارجه در امور سیاسی، وسواس سوق دادن اوکراین به ورود به ناتو دارند.

رئیس جمهور سابق همچنین از حمایت وزارت خارجه آمریکا از درگیری در اوکراین انتقاد کرد. ترامپ گفت: «این افراد برای مدت طولانی به دنبال رویارویی بودند... اکنون ما در آستانه جنگ جهانی سوم هستیم و بسیاری از مردم آن را نمی‌بینند.»

با این حال، ترامپ تصریح کرد که او جنگ روسیه در اوکراین را توجیه نمی‌کند، زیرا او ادعا می‌کند اگر او رئیس جمهور بود این اتفاق نمی‌افتاد. ترامپ گفت که درگیری اوکراین می‌تواند در ۲۴ ساعت با رهبری درست پایان یابد.

اظهارات ترامپ پس از سخنرانی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در لهستان در اوایل روز سه‌شنبه صورت گرفته که در آن او حمایت آمریکا از اوکراین و ناتو را تأیید کرد.

253 نمایش