تاریخ انتشار: سه شنبه, 02 اسفند 1401 ساعت 09:18

بارش باران در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در نقاط مختلف کشور و احتمال وقوع بهمن در دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲ و ۳ اسفند) در اغلب نقاط کشور جوی پایدار حاکم است.

وی ادامه داد: پنجشنبه (۴ اسفند) در بخش‌هایی از سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل بارش پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا روز جمعه (۵ اسفند) علاوه بر مناطق ذکر شده در بخش‌هایی از شمال شرق و شرق کشور نیز بارش انتظار می‌رود.

وی افزود: روز شنبه (۶ اسفند) در بخش‌هایی از سواحل غربی دریای خزر، شمال شرق و جنوب غرب کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می ‌شود.

به گفته ضیاییان سه شنبه در نواحی شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز ، شمال شرق ،مرکز، شرق و جنوب شرق و چهارشنبه در مناطقی از شمال شرق، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد گاهی وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: روزهای سه شنبه و چهارشنبه با افزایش نسبی دما و افزایش سرعت وزش باد در ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی وقوع بهمن دور از انتظار نیست.

ضیاییان ادامه داد: طی این دو روز در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل روند افزایش نسبی دما ادامه خواهد داشت و طی روزهای پنجشنبه و جمعه در نوار شمالی کشور کاهش ۸ تا ۱۰ درجه دما رخ خواهد داد.

وی افزود: سه شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و چهارشنبه تنگه هرمز مواج خواهند بود همچنین سه شنبه و جمعه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۳ اسفند) صاف همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و روز پنج‌شنبه (۴ اسفند) صاف همراه با وزش باد با احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲ و ۳ اسفند) بندرعباس و بوشهر با دمای ۲۵ و ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۷- و ۱۱- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

224 نمایش

نظر دادن