تاریخ انتشار: یکشنبه, 23 بهمن 1401 ساعت 08:08

اعتراض وزیر اقتصاد به شیطنت‌های آذربایجان

سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد اخیراً طی سخنانی در جمع خبرنگاران درباره مشکلات گمرکی و تشکیل صف کامیونی در مرز آستارا تاکید کرد: لازم است برای مردم کشورمان تصریح کنم که در بسیاری از موارد، طولانی شدن فرآیندها به تشریفات دو طرف برمی‌گردد. یعنی در برخی موارد این صف به کشور طرف تجارت کشورمان برمی‌گردد. متاسفانه در برخی از مقاصد تجاری ایران، شیطنت‌ها و تعمدی‌هایی از سمت کشورهای طرف تجارت ما انجام می‌شود که مذاکراتی با وزارت امور خارجه انجام شده تا تذکرات جدی لازم را به کشور مقصد را بدهد.

به گزارش ایلنا، خاندوزی در پاسخ به این سوال که آیا منظور شما در وضعیت آستارا و شیطنت کشور طرف، کشور آذربایجان بود، گفت: بله.

 

*به نظر می‌رسد در بحث آذربایجان و تحرکات این کشور لازم است که شاهد اقتدار بیشتری از سوی دولت باشیم.

قضایای جنگ ارمنستان، رفتارهای سخیف رئیس‌جمهور آذربایجان، اخباری که از حاشیه‌سازی علیه ایران در محیط سیاسی آذربایجان به گوش می‌رسد و همینطور اتفاقاتی نظیر آنچه که وزیر اقتصاد به آن اشاره می‌کند؛ حاکی از آنست که دولت باید فکری به حال این قضایا بکند و نمی‌توان تحرکات بی‌پایان آذربایجان را بدون پاسخ گذاشت.

البته منظور از پاسخ مقتدرانه پاسخی نیست که بر حسن همجواری خدشه وارد کند و یا کشور را وارد تنش سازد بلکه راهبرد عقلانی آنست که آذربایجان یاد بگیرد در همسایگی با یک کشور هژمون مثل ایران؛ بایستی قواعد این همسایگی را رعایت کند.

منبع: مشرق

224 نمایش

نظر دادن