تاریخ انتشار: پنج شنبه, 13 بهمن 1401 ساعت 09:57

نتانیاهو: تمایلی به تقابل نظامی با روسیه ندارم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه روابط تل آویو با مسکو دشوار و پیچیده است، تاکید کرد که تمایلی به رویارویی نظامی با روسیه ندارد.

به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه سی‌ان‌ان آمریکا درباره روابط اسرائیل با روسیه گفت: روابط اسرائیل با روسیه پیچیده است و تل‌آویو خواهان مقابله نظامی با مسکو نیست.

او تصریح کرد: تمایلی به ورود به تقابل نظامی جدیدی با روسیه ندارم، هیچ کسی این را نمی‌خواهد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: اسرائیل روابط دشواری با روسیه دارد زیرا جنگنده‌های اسرائیلی و روسی در مناطق مجاور مرزهای سوریه در فاصله بسیار اندکی از هم در پرواز هستند.

نتانیاهو در ادامه مدعی شد، "اسرائیل به آزادی پرواز نیاز دارد و این آزادی پرواز می‌تواند ما را به رویارویی با خلبانان روس سوق دهد و من ترجیح می‌دهم این اتفاق نیفتد".

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در چارچوب سفر رسمی خود به خاورمیانه، پس از مصر وارد اراضی اشغالی شد و با نتانیاهو، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی، الی کوهن، وزیر خارجه این رژیم و یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون آن دیدار کرده و در رام الله نیز با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفتکو کرد.

او سه‌شنبه در پایان سفر خود به رام‌الله و اراضی اشغالی، دو طرف را به پایبندی به راه‌حل دوکشوری دعوت کرد.

243 نمایش

نظر دادن