تاریخ انتشار: شنبه, 08 بهمن 1401 ساعت 13:13

نخست‌وزیر عراق: به‌زودی برای مذاکرات تهران و ریاض اقدام می‌کنیم

نخست‌وزیر عراق با تأکید بر اینکه این کشور به نیروهای رزمی ائتلاف بین‌المللی نیاز ندارد، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک دیداری میان مقامات ایران و عربستان سعودی در بغداد برگزار شود.

به گزارش فارس، «محمد شیاع السودانی» در مصاحبه با شبکه «فرانس۲۴» در پاسخ به سؤال مجری برنامه درباره وساطت بغداد در روابط تهران و ریاض اظهار داشت: «ما تمایل جدی ایران و عربستان سعودی برای ادامه نقش عراق به منظور نزدیک‌سازی دیدگاه‌های این دو کشور را احساس کردیم. ما مصمم به اجرای این نقش هستیم و بر این باوریم که این نقش طبیعی عراق است؛ نقش پیشگامی در نزدیک‌سازی نقطه‌نظرات مخالف.»

وی در عین حال خبر داد: «تماس‌های ما ادامه دارد. امیدواریم که به‌زودی دیداری داشته باشیم و این مباحثات و گفت‌و‌گوها را در بغداد با میانجیگری عراق از سر بگیریم.»

نخست‌وزیر عراق همچنین عنوان کرد: «از روز اول مأموریت کاریمان، به منظور تداوم همگرایی و تفاهمات تا دست‌یابی به امنیت و کاهش تنش در منطقه، بر نزدیک‌سازی نقطه‌نظرات جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی و دیگر برادران عرب پافشاری داشتیم.»

السودانی در بخش دیگری نیز اشاره کرد: «گفت‌و‌گو بهترین وسیله برای ارتباط با ترکیه و ایران است. ما اخیرا در خصوص حضور نیروهای فدرال برای جلوگیری از نفوذ گروه‌های مسلحی که از خاک عراق برای تعرض به ترکیه و ایران استفاده می‌کنند، در شورای امنیت ملی تصمیماتی اتخاذ کردیم.»

191 نمایش

نظر دادن