تاریخ انتشار: شنبه, 08 بهمن 1401 ساعت 08:41

آمریکا: بایدن به دنبال پیشرفت احیای برجام در آینده نزدیک نیست

کاخ سفید ادعا کرد، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به دنبال پیگیری پیشرفت در احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران به این زودی‌ها نیست.

به گزارش ایرنا، نیوزویک نوشت، جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی، روز جمعه (به وقت محلی) در گفت‌ وگو با خبرنگاران تاکید کرد که دیپلماسی برای احیای مشارکت ایالات متحده در توافق موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به هیچ وجه در دستور کار نیست.

کربی گفت: «هیچ پیشرفتی در مورد برجام حاصل نشده و ما به دنبال پیشرفت در برجام در آینده نزدیک نیستیم».

این درحالی است که دونالدترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ خروج یک طرفه این کشور از برجام را اعلام کرد و به دنبال آن مجموعه‌ای از محدودیت‌های اقتصادی ناجوانمردانه را علیه جمهوری اسلامی و مردم ایران تحمیل کرد.

کربی بدون اشاره به بد عهدی آمریکا در عمل به توافق هسته‌ای با ایران اضافه کرد که بایدن "با توجه به نیازهای امنیت ملی آمریکا، برای اینکه ایران نتواند به توانایی تسلیحات هسته‌ای دست یابد، کاملا جدی است."

به نوشته نیوزویک کربی افزود: «رئیس‌جمهور همیشه گفته است، اگرچه راه دیپلماتیک و صلح‌آمیز را برای دستیابی به نتیجه عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای ترجیح می‌دهد، اما دیگر گزینه‌ها را از روی میز حذف نخواهد کرد. ما باید مطمئن شویم که منابع، توانایی‌ها، آمادگی برای دستیابی به این نتیجه را از راه‌های دیگر در اختیار داریم.»

164 نمایش

نظر دادن