تاریخ انتشار: شنبه, 08 بهمن 1401 ساعت 08:37

ترامپ: جنگ اوکراین را ۲۴ ساعته تمام می‌کنم!

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در سخن پراکنی‌های جدید خود به مردم ایالات متحده (در صورت راه‌یابی مجدد به کاخ سفید) وعده‌هایی چون ساخت سامانه گنبد آهنین بر فراز این کشور و پایان دادن به جنگ اوکراین در مدت ۲۴ را ساعت داد.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از ایرنا، ایندیپندنت نوشت، ترامپ در جدیدترین اظهاراتش مدعی شد برای محافظت از آمریکا در برابر حملات موشکی هسته‌ای "گنبدی غیرقابل نفوذ" خواهد ساخت. او همچنین ادعا کرد که می‌تواند تهاجم روسیه به اوکراین را "طی ۲۴ ساعت" پایان دهد.

رئیس جمهور پیشین آمریکا روز جمعه (به وقت محلی) در ویدئویی که منتشر کرد، گفت قدرت‌های خارجی اکنون آشکارا "از کلمه هسته‌ای استفاده می‌کنند" زیرا "آنها هیچ احترامی برای رهبری ما قائل نیستند."

وی افزود در زمان حضور او در کاخ سفید هیچ‌کس جرات بیان این کلمه را نداشت.

ترامپ در مورد درگیری جهانی هشدار داد و گفت: «جنگ جهانی سوم فاجعه‌ای است که شبیه هیچ فاجعه‌ای نخواهد بود. این جنگ موجب می‌شود که جنگ‌های جهانی اول و دوم نبردهای بسیار کوچکی به نظر برسند.»

بهترین راه برای اطمینان از اینکه چنین درگیری هرگز اتفاق نمی‌افتد این است که فناوری بی بدیل و قدرت بی نظیر داشته باشید.

برای این منظور، زمانی که من دوباره فرمانده کل قوا شوم به منظور ساختن یک سپر دفاع موشکی پیشرفته، درست همانطور که اسرائیل اکنون توسط «گنبد آهنین محافظت می‌شود، برای آمریکا اقدام خواهم کرد. باید گنبدی غیر قابل نفوذ برای محافظت از مردم ما وجود داشته باشد.»

گنبد آهنین یک سامانه دفاع هوایی متحرک است که رژیم صهیونیستی از آن برای شناسایی موشک‌های وارده و پرتاب موشک و اقدامات متقابل برای رهگیری و انهدام موشک‌ها قبل از اصابت به هدف استفاده می‌کند. گرچه طی سالیان اخیر ضعف مفتضحانه این سامانه بارها اثبات شده است.

ترامپ قبلاً اعلام کرده بود که بار دیگر برای نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ داوطلب خواهد شد.

این ویدئو یک روز پس از آن منتشر شد که ترامپ در سایت Truth Social نوشت که او توانایی متوقف کردن حمله تقریبا یک ساله ولادیمیر پوتین به اوکراین را دارد.

وی ادعا کرد: «اگر من رئیس‌جمهور بودم، جنگ روسیه و اوکراین هرگز اتفاق نمی‌افتاد. اما حتی اگر اکنون هم رئیس‌جمهور می‌شدم، می‌توانستم در مدت ۲۴ ساعت برای پایان دادن به این جنگ وحشتناک و به سرعت در حال تشدید مذاکره کنم.»

231 نمایش

نظر دادن