تاریخ انتشار: سه شنبه, 04 بهمن 1401 ساعت 08:22

کت سپاهی، شلوار اروپایی!

محمد صدر، فعال اصلاح‌طلب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی از یک مصاحبه با سایت جماران پیرامون اقدام پارلمان اروپا در تروریستی نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته است: الآن قدر مسلم این است که ما هم در سیاست داخلی و هم در سیاست خارجی باید یک مقداری تغییرات ایجاد کنیم و بهانه به دست دشمنان ندهیم که از اشتباهات ما سوء استفاده کنند. در زمینه برخورد با معترضین در ایران و همین طور سیاست خارجی، مخصوصا در ارتباط با قضایای اوکراین که خیلی باعث تحریک کشورهای اروپایی، چه از نظر امنیت خودشان و چه از نظر حقوق بشر شد، باید در این قسمت ها هم تغییراتی ایجاد شود؛ ولی پارلمان اروپا و اتحادیه اروپا هم باید بدانند که نباید اشتباهات سخیفی را مرتکب شوند که روز به روز باعث بدتر شدن اوضاع شود.

او می‌افزاید: واقع این است که روسیه با قضیه اوکراین وارد جنگ با اروپا شده و با اقداماتی که انجام شد، الآن اروپا ایران را در کنار روسیه و مخالف خودش می بیند؛ در حالی که سیاست جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با جنگ روسیه و اوکراین، همان طور که رسما اعلام شده، سیاست بی طرفی بوده و به هیچ وجه حمایت از یک طرف نبوده ولی اتحادیه اروپا این را علیه خودش دیده و دارد در این چهارچوب یک مقدار عکس العمل نشان می دهد. اروپایی‌ها باید بدانند که سیاست ایران در اینجا بی طرفی است.

 

*تلافی جلوه دادن اقدام شریرانه اروپا در تروریستی نامیدن سپاه پاسداران در حالی است که اقدامات ایران از قبیل پیگیری منافع ملی در قضیه جنگ اوکراین و یا برخورد با اراذل و اوباش اغتشاشات خیابانی؛ اقداماتی عقلانی هستند.

ضمن اینکه این اقدامات لزوما هم به سپاه عزیز ما ربطی ندارد.

از طرف دیگر آقایان اصلاح‌طلب باید بدانند که اقدام اخیر اروپا در حالی است که آنها از دهه‌های قبل و سالها پیش از وقوع جنگ در اوکراین یا بروز فتنه خیابانی در ایران بود که آغوش خود را برای جریان منافقین و قاتلان بیش از 17 هزار ایرانی گشودند، در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران؛ سلاح‌های شیمیایی و تسلیحات مدرن به عراق دادند و بعدها نیز متحد آمریکا در بحث تحریم ایران شدند.

آیا این اقدامات هم به جنگ اوکراین مربوط بود؟!

لذاست که همه انتظار داریم لسان رجال سیاسی و اجرایی کشور، حاوی تحلیل‌های متقن و منطقی باشد نه اینکه محملی شود برای شهوات یک جریان خاص سیاسی و یا بدتر از آن تریبونی برای معاضدت دشمن علیه ایران و سپاه پاسداران!

منبع: مشرق

253 نمایش

نظر دادن