تاریخ انتشار: شنبه, 01 بهمن 1401 ساعت 13:50

راهنمای خرید متاسیلیکات سدیم

خرید متاسیلیکات سدیم به دلیل مصارف صنعتی به طور گسترده انجام می شود. مصارف غیرصنعتی بسیاری نیز برای ادامه حیات خود به این ماده نیاز دارند و خرید متاسیلیکات سدیم برای آنها حائز اهمیت است.

متاسیلیکات سدیم خشک نوعی نمک معدنی است و ماده ای به صورت جامد (در دو نوع پودر و کریستال بزرگ) می باشد. اما سیلیکات سدیم که به آن آب شیشه نیز گفته می شود به شکل مایع عرضه می شود.

 

https://akharinnews.com/images/1401/10/28/a1.jpg 

متاسیلیکات

 

ویژگی های متاسیلیکات سدیم

متاسیلیکات سدیم خشک با فرمول شیمیایی Na2SiO3  به رنگ سفید یا بی رنگ بوده و به صورت کریستال­های ریزدانه (گرانوله) و یا ابعاد بزرگ جامد موجود است. این ماده شیمیایی ترکیبی از آنیون متاسیلیکات پلیمری و کاتیون سدیم می باشد و در واقع نوعی نمک معدنی محسوب می شود. بوی خاصی نداشته و PH  آن در گستره 12 تا 13 قرار دارد؛ بنابراین به عنوان یک ماده قلیایی شناخته می شود.

متاسیلیکات در آب با دمای °25 به میزان 22.2 گرم در هر 100 میلی لیتر انحلال پذیر است. جاذب آب بوده و هنگام ترکیب با آب و مرطوب شدن، به سرعت حالت لغزنده پیدا می کند.

متاسیلیکات سدیم خشک همچون بسیاری از نمک ها قابلیت احتراق ندارد و در فشار و دمای محیط پایدار می ماند. نقطه ذوب این محصول 1098 درجه سانتی گراد اندازه گیری شده است.

جرم مولکولی و چگالی این ماده به ترتیب 122.062 گرم بر مول و 2.61 گرم بر متر مکعب می باشند.

نام لاتین این ترکیب یونی (Sodium metasilicate) و نام تجاری آن E550 است.

https://akharinnews.com/images/1401/10/28/a2.jpg 

سیلیکات سدیم پودری

کاربردهای متاسیلیکات

خرید متاسیلیکات سدیم به دلیل تنوع خواص و ویژگی های مختلف این ماده، در تولید محصولاتی مانند پاک کننده ها کاربرد وسیعی دارد. استفاده از این ماده را می توان در دو گروه صنعتی و غیر صنعتی طبقه بندی کرد.

کاربرد صنعتی

  • متداول ترین کاربرد متاسیلیکات در تولید مهر و موم و چسب می باشد. وجود این ماده شیمیایی به چسبندگی بیشتر چسب کمک می کند.
  • متاسیلیکات سدیم در بعضی صنایع به عنوان ماده بازدارنده خوردگی استفاده می شود. کنترل خوردگی لوله های آب یکی از کاربردهای مفید این ماده شیمیایی است.
  • به دلیل اثر خنک کنندگی بالا، در تولید مواد مقاوم در برابر حرارت و نسوز مانند سیمان و بتن و آجرهای نسوز این ماده شیمیایی کاربرد ویژه ای دارد.
  • گاهی اوقات از متاسیلیکات به عنوان ماده پوششی، ماده واسطه و یا جاذب استفاده می شود.
  • تولید منسوجات از موارد مهم مصرف این ماده است.
  • متاسیلیکات سدیم خشک و 5 آبه در صنعت سرامیک سازی بسیار کاربردی هستند. از این ماده در دوغاب­های خاک رس استفاده می شود که هم مقرون به صرفه هستند و هم ویژگی های مایع مورد نظر را بهبود می بخشند.
  • ترکیب متاسیلیکات و سدیم لوریل سولفات جهت تولید مواد شوینده خانگی، صنعتی و آرایشی به صورت مایع و پودری کاربرد دارد. این ماده از قدرت پاک کنندگی بالایی برخوردار است و به خوبی می تواند چربی ها را از بین ببرد.
  • در تولید محصولات الکتریکی از نمک متاسیلیکات سدیم استفاده می­شود.
  • ساخت محصولات کاغذی به این ماده شیمیایی به عنوان سفید کننده سلولز وابسته است.
  • متاسیلیکات سدیم در تولید تجهیزات مراقبتی خودرو و ضد یخ اثر قابل قبولی دارد. همچنین برای از بین بردن صدای اگزوز خودرو نیز استفاده می شود.
  • کاربرد مهم دیگر متاسیلیکات سدیم در تصفیه آب است. این ماده در تصفیه آب مانند EDETA عمل می کند.

کاربرد غیرصنعتی

 

https://akharinnews.com/images/1401/10/28/a3.jpg 

سیلیکات سدیم مایع

 

خرید متاسیلیکات سدیم

فروش متاسیلیکات سدیم خشک و مایع توسط تولیدکنندگان بسیاری در سطح کشور انجام می شود. اما به دلیل کاربرد فراوان در صنایع فوق و حساسیت استفاده از متاسیلیکات، لازم است خرید این ماده مفید شیمیایی از فروشنده و تولیدکننده معتبر انجام شود.

اگر قصد خرید متاسیلیکات سدیم را دارید، لازم است به تولیدکننده ای مراجعه نمایید که تجربه کافی در این زمینه داشته باشد و در تولید محصولات شیمیایی از تکنولوژی پیشرفته و ماشین آلات مدرن استفاده کند.

شرکت سیلیکات گستر اصفهان با داشتن 30 سال تجربه موفق، انواع متاسیلیکات سدیم خشک، پودری و مایع را با بالاترین کیفیت تولید و عرضه می کند.

کارشناسان و متخصصان شرکت سیلیکات گستر اصفهان در تلاشند با ارائه سیلیکات سدیم مرغوب در سه گرید مختلف، رضایت مشتریان را جلب نموده و گام موثری در پیشرفت صنایع کشور بردارند.

https://silicategostar.com/

 

361 نمایش

نظر دادن