تاریخ انتشار: شنبه, 24 دی 1401 ساعت 10:24

رزمایش نظامی سئول و واشنگتن در مرز دو کره

واحد ارتش پیشرفته کره جنوبی مجهز سلاح های پیشرفته روز شنبه در یک تمرین نظامی مشترک با حضور نظامیان آمریکایی در مرز دو کره حضور یافتند.

نظامیان کره جنوبی و آمریکا در این رزمایش از تسلیحات نظامی مختلف از جمله خودروهای زرهی چرخدار کی ۸۰۸، موسوم به "بایخو"، خودرو نظامی استرایکر، هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی و موشک ضد تانک هیونگونگ استفاده می کنند که از دوم ژانویه (۱۲ دی ماه) تا کنون در حال برگزاری است.

از نوامبر (آبان-آذر) سال گذشته میلادی، حدود ۸۰۰ تن از نظامیان تیپ استرایکر کره جنوبی به منظور شرکت در رزمایشهای مختلف با هدف مقابله با تهدیدات نظامی کره شمالی در مرزهای دو کره مستقر شده اند.

وزارت دفاع سئول هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد، کره جنوبی و ایالات متحده قصد دارند ماه آینده یک رزمایش نظامی ترکیبی برای مقابله با استفاده از سلاح هسته ای توسط کره شمالی برگزار کنند.

برنامه های دیگر، برگزاری برنامه ۱۱ روزه بهار کره جنوبی و ایالات متحده است. تمرین بدون وقفه، انجام آزمایش نهایی یک موشک فضایی سوخت جامد داخلی و پرتاب اولین ماهواره نظارتی نظامی کشور، بخشی از این برنامه خواهد بود.

برنامه دیگری به ریاست کمیته استراتژی بازدارندگی متحدین (DSC)، در نیمه دوم فوریه در ایالات متحده برگزار می‌شود که مبتنی بر چارچوب «تمرین های اضطرارمحور»(table-top exercise) خواهد بود. کره جنوبی و آمریکا توافق کردند که این برنامه را سالانه در یک نشست دوجانبه برگزار کنند. به گفته این وزارتخانه، نشست وزرای دفاع دو کشور در نوامبر سال گذشته میلادی برگزار شد

قرارداد تمرین های اضطرارمحور برای تقویت بازدارندگی مناسب متحدان کره جنوبی در برابر تهدیدات کره شمالی طراحی شده است اما به طور منظم بین کره و آمریکا برگزار نشده است.

منبع: ایرنا

249 نمایش

نظر دادن