تاریخ انتشار: پنج شنبه, 22 دی 1401 ساعت 16:46

مسکو برخی مقام‌های انگلیس را تحریم کرد

وزارت خارجه روسیه ۳۶ فرد انگلیسی از جمله برخی وزیران دولت، نمایندگان سرویس‌های امنیتی و تعدادی از روزنامه‌نگاران این کشور، را در فهرست تحریم های خود قرار داد.

وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به سیاست‌های ضد روسی دولت بریتانیا که به طور مدام در حال اعمال تحریم‌ها علیه اشخاص در این کشور و همچنین راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغات سیاسی به منظور اعتبار زدایی و انزوای روسیه در جوامع بین‌المللی است، مسکو نیز دست به اقدام متقابل زده است.

این بیانیه می افزاید: ۳۶ نفر شامل گروهی از اعضای کابینه وزیران دولت و نمایندگان سرویس‌های امنیتی انگلیس به همراه برخی از روزنامه‌نگاران این کشور در «فهرست توقف روسیه» قرار گرفتند.

وزارت امورخارجه روسیه در این بیانیه با تاکید بر اینکه لندن با رد عمدی گفت‌وگوی سازنده، سیاست رویارویی را در پیش گرفته‌ است و با همکاری واشنگتن به انتشار اخبار نادرست علیه روسیه و ترویج روس‌هراسی ادامه می‌دهد،‌ افزود: باید تکرار کنیم که اقدامات خصمانه و لفاظی‌های تهاجمی مقام‌های انگلیسی بدون پاسخ متناسب باقی نخواهد ماند.

این وزارتخانه همچنین هشدار داد: سرکردگان غربی رژیم نئونازی کی‌یف بهای گزافی را برای حمایت از آن می‌پردازند. تاریخ به ما نشان داده است که همه قادر به دیدن حقایق آشکار نیستند.

منبع: ایرنا

221 نمایش

نظر دادن