تاریخ انتشار: سه شنبه, 20 دی 1401 ساعت 14:30

مردم پاریس علیه گرانی و تورم به خیابان آمدند

هزاران نفر در پایتخت فرانسه، همگام با جلیقه زرد‌ها با هدف محکوم کردن سیاست‌های اقتصادی امانوئل مکرون، رئیس جمهوری این کشور، به خیابان آمدند.

هزاران نفر در پاریس پایتخت فرانسه، همگام با گروه‌های موسوم به جلیقه زرد‌ها (مخالفان نظام سرمایه داری)، با هدف محکوم کردن سیاست‌های اقتصادی امانوئل مکرون، رئیس جمهوری این کشور، به خیابان آمدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، اصلاح نظام بازنشستگی، افزایش قیمت‌ها و درخواست برای افزایش حقوق، بخشی از محور‌های اعتراضی مخالفان سیاست‌های مکرون است که موجب شد معترضان راهی خیابان‌ها شوند. اعتراضات در شرایطی است که میانگین تورم و قیمت انرژی و کالا‌های اساسی در فرانسه افزایش یافت.

جنبش جلیقه زرد‌ها هشدار داد، ساکت نخواهد نشست و در پی تحقق اهدافش خواهد بود در نتیجه دولت بهتر است به خواسته‌های آنان گوش دهد و این خواسته‌ها را جدی بگیرد. پلیس نیز با مداخله و با استفاده از گاز اشک آور، به سرکوب معترضان پرداخت. اعتراضات که از میدان بریتول آغاز شده بود تا مقابل وزارت دارایی ادامه یافت پاریس پیش از این نیز شاهد اعتراضات اتحادیه‌های اصناف به ویژه پزشکان بود.

شایان ذکر است جلیقه زردها از سال ۲۰۱۸ همزمان با افزایش مالیات بنزین در فرانسه در خیابان‌ها تجمع خود را آغاز کردند. اما به مرور زمان گستره فعالیت آن‌ها افزایش یافت و اعتراضات سیاسی و اجتماعی را در برگرفت. فروردین ماه سال جاری این جنبش از فرانسوی‌ها خواست علیه نظام سیاسی و اقتصادی حاکم بر این کشور موضع‌گیری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

230 نمایش

نظر دادن