تاریخ انتشار: سه شنبه, 20 دی 1401 ساعت 13:18

بایدن: مأمور مخفی آمریکا در اوکراین و لهستان بودم!

رئیس‌جمهور ایالات متحده در گافی جدید مدعی شده است که برای مدتی در سرویس مخفی آمریکا در اوکراین و لهستان فعالیت داشته است.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در گاف جدید خود مدعی شد که برای مدتی در سرویس مخفی لهستان و اوکراین فعالیت داشته است.

بنا بر گزارش شبکه آمریکایی «فاکس‌نیوز»، بایدن در جریان دیدار با نمایندگان سازمان خیریه «سپاه رستگاری» در شهر مرزی «الپاسو» ایالت «تگزاس» گفت که برای مدتی در سرویس مخفی آمریکا در لهستان و اوکراین فعالیت داشته است.

وی در گاف تازه خود این گونه گفت: «من مدتی را در سرویس مخفی در لهستان و اوکراین فعالیت داشتم».

سپاه رستگاری در واقع یک سازمان جهانی مسیحی با هدف خدمات نوع‌دوستانه است که مسئولان آن عناوین نظامی دارند و یک ژنرال فرمانده کل آن است.

طبق گزارش فاکس‌نیوز، احتمالاً بایدن سپاه رستگاری را با سرویس مخفی اشتباه گرفته است.

سرویس مخفی یک سازمان فدرال در ایالات متحده است که زیر نظر وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا فعالیت دارد و آن طور که فاکس‌نیوز گزارش کرده است، وظایف اصلی این سازمان، جلوگیری از جعل پول آمریکا و دیگر اسناد ارزشمند و محافظت از رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور و دیگر مقام‌های ارشد آمریکا است.

بایدن برای اولین بار از زمان آغاز ریاست‌جمهوری خود به مرز جنوبی ایالات متحده سفر کرده بود تا در محل، بحران پناهجویان را مورد ارزیابی قرار دهد زیرا شمار قابل توجهی از مهاجران غیرقانونی در تلاش هستند تا از طریق الپاسو وارد ایالات متحده شوند و اکثر آن‌ها در اردوگاههای چادری در مرکز این شهر اسکان دارند.

قبل از ورود بایدن، «گرگ ابوت» فرماندار تگزاس از دولت فدرال و شهردار الپاسو که یک فرد دموکرات است، برای خارج کردن عجولانه مهاجران غیرقانونی از خیابان‌های شهر انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۲۲، شمار مهاجران غیرقانونی که تلاش کردند وارد آمریکا شوند از ۴۵۰ هزار نفر در دو سال قبل به ۲.۴ میلیون نفر رشد پیدا کرد.

رئیس‌جمهور ۸۰ ساله ایالات متحده که پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا محسوب می‌شود، در اکثر موارد در حین سخنرانی گاف می‌دهد و مخالفان و منتقدان وی، کهولت سن و زوال عقل بایدن را دلیل این گاف‌ها می‌دانند.

منبع: فارس

 

158 نمایش

نظر دادن