تاریخ انتشار: شنبه, 10 دی 1401 ساعت 12:07

نخست‌وزیر انگلیس: سال سختی پیش روی ماست

نخست وزیر انگلیس در سخنرانی خود به مناسبت سال نوی میلادی درباره در پیش رو بودن سالی سخت همراه با چالش‌های فراوان هشدار داد.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه "هامبورگر ابند بلات" آلمان، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا در سخنرانی سال نوی خود نسبت به سال جدید سخت هشدار داد. سوناک گفت: من وانمود نمی کنم که همه مشکلات ما در سال جدید از بین می رود.

وی در عین حال گفت: اما سال 2023 به ما فرصتی می‌دهد تا دارایی های بریتانیا را در صحنه جهانی به نمایش بگذاریم، در کنار دوستان اوکراینی خود در برابر وحشیگری پوتین ایستادگی کنیم و هر کجا که آزادی و دموکراسی را در معرض تهدید دیدیدم از آن ها دفاع کنیم.

نخست وزیر انگلیس خطاب به شهروندان گفت: بله، سال 2023 برای ما چالش هایی به همراه خواهد داشت، اما دولتی که من رهبری می کنم اولویت های شما را در اولویت قرار می دهد.

سوناک جنگ روسیه علیه اوکراین را عامل بحران شدید اقتصادی همراه با تورم و رکود بالا دانسته و گفت: تمام جهان تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته است، انگلیس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

با این حال، کارشناسان پیامدهای برگزیت و تصمیمات اقتصادی اساساً اشتباه حزب محافظه کار حاکم را نیز مقصر این شرایط می دانند.

سوناک همچنین مدعی شد که تصمیمات دولت انگلیس تضمین می کند که به ویژه افراد فقیرتر وضعیت بهتری داشته باشند. با این حال، بسیاری از منتقدان، سوناک و حزب محافظه کار او را متهم می کنند که به مشکلات بیشتر مردم رسیدگی نمی کنند. در حال حاضر اعتصابات گسترده در سراسر کشور وجود دارد، به عنوان مثال در راه آهن، خدمات بهداشتی و درمانی و در اداره پست. کارمندان خواهان افزایش قابل توجه دستمزد هستند که دولت آن را رد می کند.

196 نمایش

نظر دادن