تاریخ انتشار: چهارشنبه, 07 دی 1401 ساعت 14:46

بورس به دنبال رسیدن به بازار‌های موازی است

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: جاماندگی بازار سرمایه از سایر رقبا و بازار‌های موازی سبب شده است که رشد‌های اخیر سرعت و مقدار بیشتری گیرد.

محمد خبری زاده در خصوص روند امروز بازار سرمایه به ویژه شاخص کل بورس گفت: امروز تمام نماد‌ها در یک رالی صعودی با یکدیگر رقابت کردند ارزش معاملات خرد از ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز عبور کرد و بیش از حدود ۸۰۰ میلیارد تومان پول افراد حقیقی به بازار تزریق شد و امروز ۵۵۷ نماد در بازار در بازه مثبت دست به دست شدند.

او گفت: دلیل رشد اصلی این روز‌های بازار افرایش نرخ دلار و تورمی است که ناشی از این افزایش ایجاد شده است البته که نباید از ارزنده بودن بازار در این روز‌ها چشم پوشی کرد.

او می‌گوید: بازار سرمایه با دلار نیمایی در حال قیمت خوردن است که با رشد نرخ دلار آزاد این امید وجود دارد که دلار نیمایی نیز افزایش پیدا کند و به دنبال آن سودآوری شرکت‌ها زیاد شود.

خبری زاد افزود: جاماندگی بازار سرمایه از سایر رقبا و بازار‌های موازی سبب شده است که رشد‌های اخیر سرعت و مقدار بیشتری گیرد. امروز نیز مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی شکسته و این مقاومت نیز رد شد به نظر هدف بعدی شاخص ارتفاع یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد خواهد بود البته اگر تغییری در روند حرکتی ایجاد نشود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

300 نمایش

نظر دادن