تاریخ انتشار: دوشنبه, 28 آذر 1401 ساعت 16:45

جزئیات جلسه پنجم رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی

پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی صبح امروز «دوشنبه ۲۸ آذر» با حضور متهمان، وکلای متهمان، شکات، خانواده جانباختگان، وکلای خانواده جانباختگان و نماینده دادستان برگزار شد.

به گزارش آخرین نیوز از مرکز رسانه قوه قضاییه، قاضی ابراهیم مهرانفر در پنجمین جلسه دادگاه پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: دادگاه به عنوان یک مرجع بی طرف در حال طی مراحل دادرسی است.

وی خطاب به وکلا و خانواده جانباختگان گفت: همه دلایل و مدارک ارائه شده را شنیده و بررسی می‌کنیم و قطعاً به همه موارد توجه می‌شود.

قاضی با بیان اینکه دادگاه اصل بی‌طرفی را رعایت خواهد کرد، افزود: در راستای کشف حقیقت با هیچکس تعارف نداریم و هرکجا لازم باشد از فرد یا مسئولی سوال شود، این کار را خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: مطلعان، کارشناسان و متخصصان در صورت ضرورت به دادگاه دعوت خواهند شد.

قاضی مهرانفر با اشاره به اظهارات متهم ردیف اول در جلسه چهارم دادگاه گفت: اظهارات متهم در جلسه گذشته در حد توضیحات اولیه بود و سوالات بسیاری باقی مانده است که باید از سایر متهمان پرسیده شود و آنها نیز باید پاسخگو باشند.

بنابر این گزارش، در پنجمین جلسه دادگاه یکی از وکلای جانباختگان با دعوت قاضی در جایگاه قرار گرفت و نظرات و نکات خود در مورد پرونده را بیان کرد.

همچنین هشت نفر از اولیای دم جانباختگان با حضور در جایگاه اظهارات خود را مطرح کردند.

براساس این گزارش، پنجمین جلسه دادگاه حدود چهار ساعت طول کشید و قاضی مهرانفر با اعلام اینکه زمان جلسه بعدی دادگاه به خانواده جان‌باختگان و وکلای آنها ابلاغ می‌شود، ختم جلسه را اعلام کرد.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ - ۸۰۰ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز که در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸ از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز خود را آغاز کرد، پس از ۶ دقیقه بعد از قطع ارتباط با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه صبح در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند.

ستاد کل نیروهای مسلح ایران صبح شنبه (۲۱دی ۱۳۹۸) تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت موشک پدافندی قرار گرفته است.

211 نمایش

نظر دادن