تاریخ انتشار: جمعه, 18 آذر 1401 ساعت 15:10

پوتین: قیمت انرژی در اروپا سر به فلک کشیده است

رئیس جمهور روسیه گفت که قیمت انرژی در اروپا سر به فلک کشیده است و کشورهای اروپایی بالاترین نرخ تورم در ۳۰ سال گذشته را تجربه می کنند.

به گزارش روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز جمعه در نشست سران کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در بیشکک پایتخت قرقیزستان، گفت که قیمت انرژی در اروپا سر به فلک کشیده است.

بر اساس این گزارش، پوتین در نشست شورای عالی اتحادیه اوراسیا با اشاره به اینکه اختلاف قیمت گاز بین کشورهای اتحادیه اوراسیا و اتحادیه اروپا ۱۰ برابر یا بیشتر است، تاکید کرد که این امر شرایط مناسبی را برای توسعه اقتصادی کشورهای اتحادیه اوراسیا ایجاد می‌کند.

پوتین خواستار رفع موانع تجاری بین کشورهای عضو اتحادیه از جمله روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان شد و افزود: اتحادیه اوراسیا طی سال جاری تعدادی تصمیم اساسی با هدف رفع موانع گمرکی و اداری باقی مانده اتخاذ کرد. ما باید به طور مؤثرتری برای رفع این موانع کار کنیم، زیرا در تجارت آزاد بین کشورهای ما نقش دارند.

وی با بیان اینکه روسیه شاهد کاهش تورم است، اروپا بالاترین نرخ تورم را در ۳۰ سال گذشته تجربه می‌کند، ادامه داد: نرخ بیکاری در اتحادیه اقتصادی اوراسیا ۱ درصد است در حالی که در اتحادیه اروپا حدود ۷ برابر بیشتر است. کاهش تولید ناخالص داخلی روسیه در سال جاری ۲.۹ درصد و سال آینده ۰.۹ درصد خواهد بود، اما پس از آن وضعیت در اقتصاد روسیه بهبود خواهد یافت.

246 نمایش

نظر دادن