تاریخ انتشار: سه شنبه, 15 آذر 1401 ساعت 16:03

قطع گسترده برق در ایالت کارولینای شمالی آمریکا

ماموران تحقیق، علت این قطعی برق را «اقدام خرابکارانه در شماری از واحد‌های (نیروگاهی)» اعلام کرده اند.

به گزارش صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی «سی ان ان»؛ قطعی برق گسترده در کارولینای شمالی در آمريکا همچنان ادامه دارد و بر زندگی مردم این ایالت اثر گذاشته است. ماموران تحقیق علت این قطعی برق را «اقدام خرابکارانه در شماری از واحد‌های (نیروگاهی)» توصیف کرده اند.

با آغاز بررسی‌هایی که مقامات محلی برای کشف علت این حادثه و قطع شدن جریان برق صورت دادند، کلانتر این بخش ساعتی پیش در یادداشتی در فیسبوک نوشت: «در حالی که ما در حال بررسی این حادثه هستیم شرکت‌های ارائه کننده خدمات برق رسیدگی به واحد‌های کوچک نیروگاهی گوناگون را آغاز کردند؛ شواهد به دست آمده نشان دهنده آن است که خرابکاری عمدی در چندین واحد (نیروگاهی) روی داده است.»

ما هنوز نمی‌دانیم که این خرابکاری تعمدی که به آن اشاره شده است و تحقیق درباره آن ادامه دارد، چیست. با این حال می‌دانیم که این حادثه، هزاران نفر را در سراسر این منطقه تحت تاثیر قرار داده است. همان طور که می‌دانی، جریان برق به نوعی به صورت تضمین شده به مشترکان داده شده است، البته که بسیاری از مردم برای کار‌های ضروری از جمله (خدمات) پزشکی - درمانی، و کار و اشتغالشان به آن وابسته اند. ما هم اکنون یادداشتی نیز از فرماندار دریافت کردیم که نشان می‌دهد فرماندار پیگیر حادثه است.

او نوشت: «من درباره قطع برق در بخش مور با مسئولان بخش انرژی و نهاد‌های نظارت بر اجرای قانون گفتگو کرده ام. آن‌ها در حال تحقیق و تلاش اند تا برق برای مشترکان متاثر از حادثه وصل شود. مقامات ایالت در تلاش اند تا هر آنچه نیاز باشد تامین کنند.» ما همچنان منتظر دریافت خبر‌هایی از پشت پرده این خرابکاری ادعا شده هستیم؛ همچنین اینکه چه مدت طول می‌کشد تا مسئولان محلی بتوانند برق را در آن منطقه وصل کنند.

189 نمایش

نظر دادن