تاریخ انتشار: دوشنبه, 14 آذر 1401 ساعت 08:36

"مستی جوکرها" در خیابان‌های تهران

اسماعیل گرامی‌مقدم، فعال اصلاح‌طلب و قائم مقام حزب اعتماد ملی در بخشی از یک مصاحبه با شماره یکشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی پیرامون اغتشاشات 70 روزه گفته است: "واقعیت این است که ما در گذشته و از سر دلسوزی و خیرخواهی این روزها را هشدار دادیم و عنوان کردیم اگر این وضعیت ادامه پیدا کند بروز ناآرامی و اعتراضات خیابانی در کشور اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. این هشدارها به خصوص در انتخابات مجلس یازدهم و ریاست‌جمهوری سیزدهم داده شد. "

آقای گرامی‌مقدم راست می‌گوید!

اصلاح‌طلبان پس از انتخابات 1400 گفته بودند که "اصلاحات صندوق محور مرد! و منظورشان هم ورود به فاز مسلحانه و خیابانی بود.

راستی که بر زبان گرامی‌مقدم جاری شده در واقع به یک آینده‌نگری اشاره ندارد! بلکه منظورش رفتارهای اصلاح‌طلبان در تهدید نظام اسلامی و تقلا برای کشاندن مردم به خیابان‌هاست.

آنها بودند که دو انتخابات 98 مجلس و 1400 ریاست‌جمهوری را تحریم کردند تا به مردم این پالس را بدهند که نظام دیگر مشروعیت ندارد و راه تحقق خواسته‌ها هم برداشتن سلاح است نه صندوق رأی!

که البته بخشی از محصولی که کاشته بودند را در اغتشاشات 70 روزه اخیر درو کردند و اکنون می‌بینیم کسانی مثل گرامی‌مقدم به صحنه می‌آیند و می‌گویند: "دیدید گفتیم"!

بله! شما گفتید... لکن نه بعنوان ناصح که بعنوان فرماندهان فتنه، بانیان آشوب و کسانی که مشغول خط و نشان کشیدن برای امنیت کشور و استقرار نظام اسلامی بودند.

منظور آنها از گفتن نیز منهای کسوت فرماندهی فتنه؛ نه دلسوزی برای ملک و مملکت که خالی کردن انتخابات از منطق قانون، قالب کردن نامزدهای بی‌صلاحیتی مثل مصطفی تاجزاده به رأی مردم و زمینه‌سازی برای ایجاد بلوا بود.

در واقع مردم ایران با یک نمایش ترسناک مواجه‌اند که جوکر آن صرفا ردّی از لبخند را روی لبان خودش کشیده اما به شدت سفّاک است، در دستش اسلحه دارد و تا تمام شهر را در "فتنه اقتصادی" نهایی ویران نکند، دست بردار نیست.

راه دفع این فتنه که هر بار ممکن است به بهانه‌ای رخ بدهد؛ جهاد تبیین و نگاه تیزبینانه امنیتی است.

منبع: مشرق

377 نمایش

نظر دادن