AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 09 آذر 1401 ساعت 14:28

روسیه: ماهواره‌های کمک‌کننده به ارتش اوکراین را می‌زنیم

مقام دولت روسیه می‌گوید ماهواره‌های غیرنظامی کشورهای غربی اطلاعات میدانی ارتش روسیه را در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌دهند و از این رو این ماهواره‌های شبه‌غیرنظامی جزء اهداف نظامی خواهند بود.

«ولادیمیر یرماکوف»، مدیر بخش منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت ماهواره‌های شبه‌غیرنظامی ( quasi-civilian) که کشورهای غربی در طول جنگ برای حمایت از ارتش اوکراین استفاده می‌کنند، هم‌اکنون جز اهداف مشروع نظامی روسیه هستند.

وی دراین‌باره گفت: کشورهای غربی فعالانه از قابلیت‌های زیرساخت‌های فضایی غیرنظامی، مهمتر از همه، گروهی از ماهواره‌های با مدار پایین برای حمایت از عملیات‌های نیروهای مسلح اوکراین استفاده می‌کنند. از این ماهواره‌ها به طور ویژه برای شناسایی موقعیت، مسیر حرکت و اقدامات نیروهای نظامی روسیه، کنترل تجهیزات هوایی جنگی، و همچنین هدف‌قراردادن مهمات نقطه‌زن از فضا، استفاده می‌شود.

یرماکوف همچنین افزود که چنین استفاده تحریک‌آمیزی از ماهواره‌های غیرنظامی دست‌کم سوالاتی را از منظر پیمان بین‌اللمی «فضای ماورای جَو» ایجاد می‌کند و نیاز است «جامعه جهانی با جدیت تمام آن را محکوم کند».

271 نمایش