تاریخ انتشار: دوشنبه, 07 آذر 1401 ساعت 16:27

کی‌روش: از پدرم آموختم که در فوتبال دروغ نگویم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: مهم نیست چطور بازی را شروع می‌کنیم و ادامه می‌دهیم مهم این است که چطور بازی را به پایان برسانیم.

میزان نوشت: کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از بازی سوم دور گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل آمریکا صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

*فردا بازی ویژه‌ای خواهد بود؛ به‌ خصوص برای من که برای سومین بار با تیم ملی ایران در جام جهانی هستم تا بتوانیم به مرحله بعدی برویم و به افتخار برسیم. می‌خواهیم بهترین کوشش را داشته باشیم تا راهی مرحله بعد شویم.

*آمریکا بهترین بازی ها را انجام داده و مقابل انگلیس و ولز نمایش خوبی داشته‌ است. تیم حریف خیلی خوب سازمان یافته است. هدف خودمان را در ذهن داریم و امیدوارم فردا بازیکنان ما پیروز از زمین خارج شوند و راهی مرحله بعد شویم.

*این فرصت را خواهم داشت تا در این افتخار شریک باشم. در لیگ آمریکا کار کرده‌ام و عضوی از این خانواده بزرگ فوتبال بودن برای من افتخار بزرگی است. کار بسیار سخت و البته جذابی خواهیم داشت. امیدوارم بتوانیم فوتبال خوبی بازی کنیم. مهمترین نکته‌ای که می‌توان درباره رشد فوتبال آمریکا گفت، این است که آن‌ها «ساکر» را به «فوتبال» تبدیل کردند.

*جام جهانی یک تورنمت کوتاه است ابتدا باید جواز حضور در مرحله بعد را کسب کنیم. هر تیم تنها ۳ بازی فرصت دارد و نتایج غیرقابل پیش‌بینی تا اینجا رقم خورده است. همه چیز به بازیکنان، نظم و الهام آنها بستگی دارد. باور داریم که می‌توانیم فوتبال خوبی بازی کنیم.

*از این طریق می‌توانیم خودمان را تقویت کنیم و سعی خواهیم کرد بهترین مهارت‌های خودمان را به نمایش بگذاریم و از بازی لذت ببریم. نمی‌خواهیم زود اقناع شویم و باید فکر خودمان را متمرکز کنیم. اطمینان دارم بازیکنان ما در این ۲ مسابقه چیزهای زیادی آموخته‌اند و حالا بازی آخر را پیش رو داریم تا با پیروزی در آن راهی مرحله بعد شویم.

*آمریکا تیم خوبی دارد و با سال‌های قبل متفاوت است. آنها مدرن بازی می‌کنند و تعدادی از آن‌ها در اروپا شاغل هستند. قول می‌دهم با احترام بازی خواهیم کرد و امیدوارم آن‌ها هم این احترام را رعایت کند.

*همیشه طوری کار می‌کنم که تیم فوتبال باید بر اساس اخلاقیات مبتنی باشد. وقتی ما تعهد داشته باشیم و احترام بگذاریم می‌توانیم قوی‌تر و بهتر شویم. همیشه در زندگی در این مسیر کار کرده‌ام، اخلاق و رفتاری داشته باشم که بازیکنان با بهترین حس به میدان بروند و از روز‌ قبل بهتر باشند. می‌خواهیم یک خانواده باشیم و وقتی تیم باشد که با هماهنگی بازی کند مانند یک مغز است که همه با هم حرکت می‌کنند. در بازی اول خوب نبودیم، اما در دیدار دوم بهتر و قوی‌تر شدیم.

*گفته بودم و تکرار می‌کنم لازم است به واقعیت‌ها نگاه کنیم. برخی از تیم‌ها در دور گروهی بهترین عملکرد را از خود نشان داده‌اند که یکی از آن‌ها بدون هیچ توضیحی آمریکا بوده است. بدون شک بازی سختی خواهیم داشت مهم نیست چطور بازی را شروع می‌کنیم و ادامه می‌دهیم مهم این است که چطور بازی را به پایان برسانیم. مهم است که به پایان مسابقه نگاه کنیم.

*برد خوبی مقابل ولز داشتیم اما فردا باید تلاش کنیم همین نتیجه را تکرار کنیم و همچنین اشتباهات بازی با انگلیس را تکرار نکنیم. اگر می‌خواهیم راهی دور بعد شویم باید تیم بهتری باشیم و این یک چالش جدی برای ماست. نمی‌توانیم به بازی‌های قبل نگاه کنیم و از آن برای خودمان اعتبار بسازیم، مهم بازی پیش رو است. آمریکا تیم قدرتمندی است و قبلاً هم نشان داده چه کیفیتی دارد.

*صحبتی درباره نظر کلینزمن ندارم.

*۴۲ سال است که به عنوان مربی در مسابقات حضور دارم. می‌توان این بازی‌های روانی را برد و موردی ندارد. این درس خوبی برای همه ما برای آینده است و در رویدادهای آینده بیشتر خواهیم آموخت. از آفریقا آمده‌ام و از جایی آمده‌ام که می‌دانید پیشینه‌ام چیست و همواره در کشورهای مختلف کار کرده‌ام.

*شاید یک کودک مدتها چیزی نخورده باشد، اما وقتی توپ را جلوی او می‌گذارند می‌توان شادی را در چهره او دید؛ این مأموریت من و ما در فوتبال است، شادی همه بشریت. پدرم به من یاد داده است که هیچ وقت به فوتبال دروغ نگو و خودت را در اختیار فوتبال قرار بده، اما خودت را نکش‌.

*همبستگی ما با تمام بشریت در سراسر جهان فارغ از رنگ و پوست با تمام کودکان است. مأموریت ما این است که با فوتبالی که بازی می‌کنیم لبخند به صورت مردم بیاوریم.

*فردا با تیمی بازی داریم که تمام بازیکنان آن‌ها در اروپا بازی می‌کنند. من هم باید تلاش کنم بازیکنانم را برای بازی آماده کنم و نباید تمرکز خود را از دست بدهم و باید به توصیه پدرم وفادار باشم تا مأموریت خود را کامل کنم. بازی فردای ما مقابل آمریکا به عنوان تیمی است که می‌خواهد ببرد و راهی مرحله بعد شود. می‌خواهیم فردا را به روزی تبدیل کنیم که فوتبال اعتبار خودش را ببرد و بهترین تیم روی زمین باشیم.

*چندین سال است که مربی کریم انصاری‌فرد هستم و همیشه به او گفته ‌ام لحظه‌ای که روی صحنه می‌روی باید آماده باشی بخوانی، برقصی و باید لذت ببری.

240 نمایش

نظر دادن