تاریخ انتشار: یکشنبه, 06 آذر 1401 ساعت 19:29

روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب: کل پروژه حسین رونقی برپایه دروغ است

تعدادی از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب و کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به انتشار خبر دروغ شکسته شدن استخوان‌ها و اعتصاب غذای خشک حسین‌ رونقی در زندان واکنش نشان دادند و حتی گفتند: دروغ بزرگشان فروختن پروژه تحریم‌خواهی علیه مردم است.

تسنیم نوشت: حمزه غالبی روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب در بیان نظرش نسبت به رشته توئیت‌های مازیار خسرو دبیر سابق صفحه سیاسی روزنامه شرق نوشت: «کل پروژه حسین رونقی برپایه دروغ بنا شده است.»

خسروی نوشته است: «دو هفته پیش برای تهیه گزارش از تجمع بخاطر وضعیت سلامتی حسین رونقی به بیمارستان دی رفته بودم که به همراه همکارم بازداشت شدم... آنچه موجب شد احساسات و افکار عمومی نسبت به وضعیت جسمی حسین رونقی حساس و تحریک شود، خبرهای ناگواری بود که از وضعیت جسمی و سلامتی او منتشر می‌شد. خبرهایی مانند: لِه و خُرد شدن استخوان‌های هر دو پا، از کار افتادن اندام‌های داخلی بخاطر اعتصاب غذای طولانی مدت و...»

او در ادامه نوشته است: «اکنون خوشحالم حسین رونقی آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشته.» اما عنوان کرده است: «اخلاق حکم می‌کند آنان که خبرهای اغراق‌آمیز در مورد حسین رونقی به شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها پمپاژ کردند خود را در مورد وضعیت این افراد و خانواده‌های آن‌ها مسئول بدانند.»

خسروی همچنین نوشته است: «خانم‌ها! آقایان! استخوان شکسته و اعتصاب غذای شصت روزه این دفعه گذشت. وجدان داشته باشید و دیگر نکنید.»

حمزه غالبی همچنین در توئیتی دیگر نوشت: «دروغ بزرگ حسین رونقی‌ها شکستن استخوان‌ها یا اعتصاب غذای خشک در زندان نیست. دروغ بزرگشان فروختن پروژه تحریم‌خواهی علیه مردم کشور تحت عنوان معترض سیاسی و به اسم آزادی‌خواهیست. #امپراتوری_دروغ»

دیگر کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز با انتشار تصویر حسین رونقی پس از آزادی، این سوال را مطرح کردند که مگر نمی‌گفتند پایش شکسته، پس چرا به یکباره خوب شد؟! به طور مثال یکی از کاربران توئیتر نوشت: «کاری به جفایی که رسانه‌ها و خانواده حسین رونقی به باقی زندانیان و مردم ایران کردند، ندارم اما حالا که خدا رو شکر آزاد شده بروید فکر کنید و ببینید چه شد که اسیر جو دروغین پیرامون این زندانی شدید؟ چه می‌شود که نه یک‌بار و دو بار، هر بار بازی طرفین رادیکال ماجرا را می‌خورید و...»

گفتنی است؛ «حسین رونقی» که اخیراً بازداشت شده بود با تبدیل قرار بازداشت موقت و سپردن وثیقه، روز گذشته از زندان آزاد شد.

268 نمایش

نظر دادن