تاریخ انتشار: جمعه, 04 آذر 1401 ساعت 00:59

در گفتگوی تلفنی وزرای امورخارجه ایران و امارات چه گذشت؟

در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه و همکاری‌های بین المللی امارات متحده عربی، آخرین تحولات مناسبات دوجانبه و بین المللی مورد رایزنی قرار گرفت.

وزیر خارجه کشورمان در گفتگو با همتای اماراتی خود از رویکرد غیرسازنده آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی در قبال اغتشاشات اخیر در ایران انتقاد کرد.

امیرعبداللهیان گفت: توسعه و گسترش روابط با کشور‌های همسایه، از جمله با امارات مورد توجه ما است.

وزیر امور خارجه آمادگی تهران را برای برگزاری نشست مشترک تجار و بازرگانان ایران و امارات اعلام کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در بخشی از این گفت و گوی تلفنی، رویکرد غیرسازنده آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی در قبال اغتشاشات اخیر در ایران و سوء استفاده سیاسی و ابزاری از نهاد‌های بین المللی مانند حقوق بشر را قویا مورد انتقاد قرار داد.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه و همکاری‌های بین المللی امارات متحده عربی در این گفت‌وگوی تلفنی روابط پایدار و پویا، بین دو کشور را خواستار شد.

وزیر خارجه امارات برای برگزاری نشست‌های کمیسیون مشترک و کمیته تجار و بازرگانان ایران و امارات و گسترش مناسبات دوجانبه اعلام آمادگی کرد.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان با تأکید بر بر ضرورت عدم پیروی نهاد‌های حقوق بشری از رویکرد سیاسی، خواستار احیای توافق هسته‌ای و رفع اختلافات فنی در این زمینه شد و آن را به نفع همه طرف‌ها دانست.

266 نمایش

نظر دادن