AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 03 آذر 1401 ساعت 13:43

قیمت خط بازیافت پلاستیک به چه عواملی وابسته است؟

خط بازیافت پلاستیک چه هزینه ای خواهد داشت؟ برای این کار به چه دستگاه هایی نیاز دارید؟ در ادامه این مطالب را شرح داده ایم.
این روزها اهمیت بازیافت زباله به‌خصوص پلاستیک بر کسی پوشیده نیست. همه ما میدانیم که اگر می‌خواهیم کره زمین باز هم جایی برای زندگی کردن باشد، باید به‌جای تولید بیشتر زباله، آن‌ها را بازیافت کرده و مجدد از آن‌ها استفاده کنیم. ازاین‌رو خط بازیافت پلاستیک طرفداران بسیاری پیدا کرده و البته به شغلی با درآمد خود تبدیل شده است. در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع ارائه خواهیم داد.

قیمت خط بازیافت پلاستیک

چه موادی را می‌توان بازیافت کرد؟

یکی از مواردی که در رابطه با خط بازیافت پلاستیک باید به آن توجه داشته باشید، این است که شما هر زباله‌ای را می‌توانید بازیافت کنید، بله درست خواندید، حتی زباله‌های خیس هم امکان بازیافت دارند. اولین مرحله برای بازیافت زباله‌ها جداسازی آن‌ها در خانه یا محل کار است. این کار باعث می‌شود که هزینه خط بازیافت هم کاهش پیدا کند.

بازماند مواد خوراکی را می‌توان برای تولید کود کمپوست استفاده کرد. پلاستیک‌ها، کاغذها، فلزات و شیشه‌ها از بهترین موادی هستند که برای بازیافت می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. پلاستیک‌ها به‌سختی و بعد از سال‌های زیادی در طبیعت و به‌صورت طبیعی بازیافت می‌شوند.

اگر بخواهیم این زباله‌ها را با روش‌های مختلفی دفن کنیم، آن‌ها به چندین سال نیاز دارند تا بازیافت شوند و بعد از مدتی می‌بینیم که دیگر زمین جایی برای زندگی کردن نیست، زیرا زباله سرتا سر آن را فراگرفته است. ازاین‌رو باید به بازیافت زباله به‌خصوص پلاستیک توجه خاصی داشت.

هزینه راه‌اندازی خط بازیافت پلاستیک

همان‌طور که در مطالب بالا گفتیم، بازیافت شغلی است که درآمد قابل‌‌ قبولی دارد، زیرا هر روز به اهمیت بازیافت بیشتر پی می‌برند و تلاش‌ها برای انجام این کار هم بیشتر می‌شود. به همین دلیل این سؤال پیش می‌آید که راه‌اندازی خطی برای بازیافت پلاستیک چه هزینه‌ای را به دنبال خواهد داشت. در ادامه این موضوع را بیشتر شرح خواهیم داد.

برای بازیافت به نیروی کار و همچنین دستگاه‌های خاص نیاز خواهید داشت. در ابتدا باید زباله‌ها تفکیک شوند. البته در بعضی از موارد می‌بینیم که زباله‌ها به‌صورت تفکیک شده به دست شما می‌رسد اما همیشه این‌طور نیست و باید در ابتدا زباله‌ها را بر اساس جنس و همچنین رنگ آن‌ها جدا کنید. مثلاً اگر پلاستیک‌ها را جدا می‌کنید، پلاستیک‌هایی با رنگ روشن و تیره در یک دسته قرار نمی‌گیرند.

چه ماده‌ای را می‌خواهید بازیافت کنید؟ این مورد دیگری است که بر روی هزینه‌ها تأثیر بسیاری دارد. برای بازیافت زباله‌ها از دستگاه استفاده می‌شود و یک دستگاه را متناسب با مواد بازیافتی باید خریداری کنید. شاید برای شما جالب باشد که بازیافت پلاستیک، کمترین هزینه ممکن را برای شما به دنبال خواهد داشت.

توجه داشته باشید همان‌طور که گفتیم در ابتدا نیاز به جداسازی پلاستیک خواهید داشت. امروزه در اکثر کشورهای پیشرفته از دستگاهی مجهز و به‌روز برای این کار استفاده می‌کنند، درصورتی‌که ما در ایران پیشنهاد می‌دهیم که چنین کاری را انجام ندهید.

خرید این دستگاه به سرمایه زیادی نیاز دارد و هزینه آن فقط این مورد نیست، نگهداری، سرویس و تعمیر دستگاه هم هزینه‌بر است. درصورتی‌که شما می‌توانید با مبلغ کمتر از آن نیروی کار استخدام و اشتغال‌زایی هم کرده باشید.

دستگاه بعدی که به آن نیاز خواهید داشت، دستگاهی برای شستشوی پلاستیک است. برای این کار به یک وان شستشو نیاز خواهید داشت. در مرحله بعدی باید پلاستیک های شسته شده را آبگیری کنید. برای این کار دو نوع دستگاه وجود دارد که شما متناسب با نیاز خودتان و بودجه‌ای که در اختیار دارید می‌توانید یکی از آن‌ها یا هر دو را خریداری کنید.

آبگیر فشاری که نام آن اسکروپرس است و آبگیر گریز از مرکز که به آن سانتریفیوژ میگویند. بعد از آبگیری پلاستیک‌ها را باید درون یک خشک‌کن بریزید. یک خشک‌کن حرارتی اتوماتیک به شما کمک می‌کند که کارها را با سرعت بیشتری انجام بدهید.

دستگاه‌های دیگری هم برای این کار وجود دارند که به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • نوار نقاله انتقال
  • آسیاب
  • ماردون انتقال
  • مکنده انتقال
  • لیبل‌گیر
  • سیلوهایی برای ذخیره زباله
  • اکسترودر
  • کاتر دستگاه
  • و...

شما با توجه به فضایی که در اختیار دارید، سرمایه‌ای که برای این کار در نظر گرفته و اهدافی که دارید می‌توانید دستگاه‌های لازم را خریداری کنید.

دستگاه‌های خط بازیافت پلاستیک را از کجا بخریم؟

اگر به‌تازگی می‌خواهید خط بازیافت پلاستیک را راه‌اندازی کنید، سؤالات بسیاری خواهید داشت و یکی از مهم‌ترین آن‌ها این است که از کجا می‌توانیم تجهیزات مطمئن، کاربردی و با قیمت مناسب را خریداری کرد. برای این کار ما تکساز را به شما معرفی خواهیم کرد.

این شرکت ماشین‌آلات و دستگاه‌های بازیافت را با بالاترین کیفیت ممکن و قیمتی بسیار منصفانه به فروش می‌رساند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره رایگان با کارشناس‌های این شرکت تماس بگیرید.

در وب‌سایت تکساز هم مطالبی قرار گرفته است که می‌تواند در ابتدای کار به شما کمک بسیاری کند. پیشنهاد می‌دهیم که به سایت این شرکت به سری بزنید. هر سؤال دیگری در مورد این موضوع دارید را هم می‌توانید در سایت مطرح کنید تا به آن پاسخ دهند.

 

229 نمایش