AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 02 آذر 1401 ساعت 12:48

محمد اسلامی: فشار سیاسی و قطعنامه راه حل نیست

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: ظرفیت‌های جدیدی که در سایت فردو و نطنز انجام شده، بر اساس قوانین آژانس بین المللی انرژی اتمی است و فشار سیاسی و قطعنامه راه حل نیست.

به گزارش آخرین نیوز یه نقل از ایرنا، محمد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیأت دولت و با حضور در جمع خبرنگاران در حیاط پاستور در واکنش به قطعنامه شورای حکام علیه ایران گفت: همانطور که قبلا اعلام شده بود، رفتار و فشار سیاسی و اقداماتی که از جنس عدم توجه به روند توافق و مذاکرات بوده، حتما با عمل متقابل همراه خواهد بود.

وی افزود: سازمان انرژی اتمی ایران در راستای اقدام قانون راهبردی برای لغو تحریم‌ها در سایت فردو و نطنز برای غنی سازی ظرفیت جدیدی ایجاد کرد که کل این عملیات در چارچوب مقررات آژانس بین اللملی انرژی اتمی است و ظرفیت جدیدی از گازدهی در نطنز شروع کردیم.

اسلامی اضافه کرد: در فردو هم افزایش ظرفیت غنی سازی از ۲۰ درصد به ۶۰ درصد را شروع کردیم و سانتریفیوژهای نسل جدید را جایگزین نسل اول خواهیم کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اظهارات رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد: فشار سیاسی و قطعنامه راه حل موضوع نیست.

وی ادامه داد: ملاک و معیار رفتارهایی مانند دامن زدن به موارد اتهامی نیست و رفتار حرفه ای آژانس را می طلبد که فعال باشد و در جهت پیشبرد برنامه توافق مطابق توافق ۲۰۱۵ اثر بخشی داشته باشد.

اسلامی یادآور شد: آمریکا که از سند ۲۰۱۵ خارج شده، نه تنها خود به تعهدات عمل نکرده بلکه مانع انجام تعهدات دیگران هم شده است و امیدوارم به همان متن توافق و ضوابط برگردند و بیش از این اجازه ندهند با عملیات روانی و جوسازی سیاسی بخواهند به کار خود ادامه دهند.

233 نمایش