تاریخ انتشار: سه شنبه, 01 آذر 1401 ساعت 13:12

چرا وقت اضافه در جام جهانی طولانی است؟

درحالی که فقط چهار بازی از مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برگزار شده، طولانی‌بودن زمان وقت اضافه این بازی‌ها بسیاری از هواداران فوتبال را شگفت‌زده کرده است.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از ایرنا، وقتی داور مسابقه ایران و انگلیس در پایان نیمه نخست، ۱۴ دقیقه وقت اضافه اعلام کرد شاید کسی غافلگیر نشد. علیرضا بیرانوند در این نیمه مصدوم شد و وقت زیادی برای درمان و تعویض او تلف شد. اما نیمه دوم هم ۱۰ دقیقه وقت اضافه داشت.

نظیر چنین اتفاقی در دیگر مسابقات این دوره جام جهانی نیز رخ داده است و وقت اضافه‌ای بیشتر از آنچه در فوتبال رایج است شاهد هستیم.

اما علت این مسئله چیست؟ پیر لوئیجی کولینا رئیس کمیته داوران فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) پیش از آغاز جام جهانی در یک نشست خبری، درباره این مسئله توضیح داد و گفت که ممکن است هواداران غافلگیر شوند.

کولینا گفته بود که در این مسابقات زمان مربوط به تعویض‌ها، شادی پس از گل، بررسی کمک‌داور ویدئویی، مصدومیت بازیکنان و هر اتفاقی نظیر آن محاسبه می‌شود بنابراین غافلگیرکننده نخواهد بود اگر در هر نیمه هفت یا هشت دقیقه وقت اضافه ببینید.

در صورتی که این قانون در تمام مسابقات فوتبال رعایت شود، می‌توانیم انتظار داشته باشیم اتلاف وقت تیم‌ها کمتر از گذشته شود.

237 نمایش

نظر دادن