تاریخ انتشار: سه شنبه, 01 آذر 1401 ساعت 10:24

ادموند اختر: آه اسکوچیچ تیم ملی را گرفت/ تمجید از طارمی

کارشناس فوتبال گفت: کی‌روش نباید به ایران بازمی‌گشت و هر کسی او را آورد، اشتباه کرد.

ادموند اختر در گفت‌وگو با میزان، در پاسخ به این سوال که آیا فکرش را می‌کردید تیم ملی فوتبال ایران مقابل انگلیس ۶ گل دریافت کند، اظهار داشت: از قبل فکرش را می‌کردم که ایران با شکست سنگین برابر انگلیس مواجه شود. فاصله فوتبال انگلیس و ایران خیلی زیاد است و تیم مدعی در فوتبال دنیا هستند. ناراحتی من از این است که سرانجام آه اسکوچیچ گرفت و در اولین بازی در جام جهانی، سنگین‌ترین شکست تاریخ تیم ملی فوتبال ایران رقم خورد.

*کی‌روش نباید دوباره به فوتبال ایران برمی‌گشت

وی افزود: کی‌روش نباید به ایران بازمی‌گشت و هر کسی که او را آورد، اشتباه کرد. اسکوچیچ برای این تیم زحمت کشیده بود و باید در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی می‌نشست.

کارشناس فوتبال در مورد ترکیب تیم ملی عنوان کرد: برخی از بازیکنان که در ترکیب قرار گرفتند، شاید فکرش را هم نمی‌کردند که کی‌روش آنها را در ترکیب قرار دهد. کی‌روش ترکیب خیلی ناهماهنگی را برای تیم ملی چید و باعث شد تا چنین شکست سنگینی رقم بخورد.

پیشکسوت فوتبال اضافه کرد: بازی مقابل تیم قدرتمند انگلیس بسیار سخت بود و تیم ملی ایران مقابل آنها چیزی برای ارائه نداشت. اگر این باخت را هم دادیم حداقل از ابتدا هجومی بازی می‌کردیم. باخت ۶ بر ۲ تفسیرش این است که هم سیستم و نتیجه بازی را از دست دادیم.

*تیم کی‌روش سیستم هجومی ندارد

وی در مورد دو دیدار بعدی تیم ملی با ولز و آمریکا گفت: بازی‌های ولز و آمریکا هم به طور حتم برای بازیکنان‌مان سخت خواهد بود. اگر درصدی هم شانس صعود به تیم ملی بدهیم، تیم کی‌روش سیستم هجومی ندارد تا در مقابل این دو تیم خوب دنیا قرار بگیرد. ولز تیم بسیار خوبی است که چیزی کمتر از انگلیس ندارد.

اختر در مورد گل زدن طارمی تاکید کرد: تنها ستاره تیم ملی فوتبال ایران طارمی است و او در استاندارها فوتبال جهان است. طارمی در تیم ملی همیشه بزرگی می‌کند، در بازی با انگلیس هم شایستگی خودش را نشان داد.

261 نمایش

نظر دادن