تاریخ انتشار: پنج شنبه, 26 آبان 1401 ساعت 19:30

انقلاب اسلامی درحال عبور از ساختارهای فاسد و فرسوده

نگارنده توجه به این مسئله را ضروری میداند که درجنگ رسانه ای صرفا در لاک دفاعی نباید ماند؛ باید در کنار فاز دفاعیِ روشنگری و پاسخ به شایعات، وارد فاز هجومی شده و جریان سازی هم کرد تا آنها باشند که مجبور به دفاع از خود و پاسخگویی شوند. در دفاع مطلق نمیشود داشته ها را تبلیغ کرد!

به گزارش آخرین نیوز، عبدالرحیم انصاری تحلیل مسائل و موضوعات سیاسی روز طی یادداشتی نوشت:

انقلاب اسلامی درحال عبور از مجموعه ای از آدم ها، ساختارها و شیوه های فاسد و فرسوده ی متاثر از دخالت های خارجی برای نزدیک شدن به آرمان های واقعی خود است؛ بدیهی است با این رویکرد مخالفت خواهد شد و میکوشند به هر شیوه ممکن، از جمله نا امن کردن جامعه مردم را خسته کرده و پشتیبانی آنها را در گام اول از دولت، و سپس حاکمیت بگیرند. زیرا این دولت را دولتی میدانند که به آرمانهای انقلاب پایبند است و برای اصلاح ریشه ای ساختارها انگیزه لازم را دارد. دولت رئیسی اگر موفق شود از این تله ها عبور کند و پس از سالها مدیریتِ فشل و غربزده اصلاح طلبان، اعتماد عمومی را بازگرداند کار دشمن از آنچه امروز هم هست سخت تر خواهد شد.

اکنون جمهوری اسلامی توانسته در حوزه هایی چون دفایی، هوافضا، هسته ای و غیره که مدیریتش بر عهده عناصر مومن بوده تحولات شگرفی ایجاد نموده و بازدارندگی حداکثری در مقابل دشمن ایجاد نماید؛ اما در موضوعات اجرایی و اجتماعی که در طول سالها عرصه تاخت و تاز غربزده ها بوده با تهدیداتی مواجه است که باید با صبر و حوصله، ضمن ترمیم اعتماد عمومی به جبران کاستی ها پرداخت.

این روزها یک جنگ ترکیبی شامل تمام مولفه های خصمانه بجز نظامی [که توانش را ندارند] علیه ایران در جریان است. جنگی که ایران هم اکنون مدیریت میکند با یک کشور و دو کشور نیست؛ تمام اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا، انگلیس، و همه نوچه های بین المللی و منطقه ای شان پای کار آمده اند و هزینه های هنگفتی را نیز متقبل شده اند تا جمهوری اسلامی را از رویکرد جدیدش عقب رانده و به ریل سابق باز گردانند؛ به دو دلیل: یک) نجات اسرائیل از حلقه تنگ محاصره و جلوگیری از نابودی تدریجی آن و دو) توقف روند انتقال قدرت از غرب به شرق!

شاید باور این حرف برای بعضیها آسان نباشد، اما بنده به شدت معتقدم تضعیف هیمنه آمریکا و غرب و انتقال قدرت از بلوک غرب به بلوک شرق که این روزها زیاد از آن حرف زده میشود، با تئوری هایی پیش میرود که در تهران ساخته و پرداخته شده اند!

نحوه مقابله روسیه با ناتو و هماهنگی بی نظیر مسکو با تهران نیز در همین راستا ارزیابی میشود.

البته نمونه های متعددی از این ارتباطات هست که شاید پرداختن به آنها در این مجال صلاح نباشد، لیکن وقتی مقام امنیتی روسیه پس از دیدار با رئیس سیا در ترکیه، برای پاره ای از مشورتها و هماهنگی ها به تهران می آید، دیگر تا آخر ماجرا را بخوانید. و دقیقا به همین خاطر هم هست که غربیها و غربگرایان بطور معناداری در حال تخریب رابطه ایران و روسیه هستند، که البته نتیجه ای هم نخواهند گرفت، لیکن تنها سلاحشان در حال حاضر، تخریب مداوم و بدون وقفه دولتی است که در آن میدان و دیپلماسی بخوبی پیوند داده شده اند و راه تعامل و اعتماد متقابل با کشورهای همسو و ضد آمریکا خصوصا دو ابرقدرت روسیه و چین برای به اضمحلال کشاندن قدرت غرب هموار گشته است!

آنها معتقدند برای از بین بردن این بستر دولت رئیسی دیگر نباید ادامه پیدا کند و تنها راهش ایجاد نفرت در مردم و خسته کردن آنها در یک دوره تنش آلود و ملتهب ۴ ساله است، به نحوی که در انتخابات بعدی مردم خود را در آغوش غربگرایان انداخته و به آنها پناه ببرند؛ و الّا دشمن خوب میداند جمهوری اسلامی با تجمعات بیست سی نفره و ایجاد نا امنی های مقطعی از پای در نخواهد آمد.

امروز لازم است همه دلسوزان انقلابی با هر سلیقه ای از دولتی که در آن بستر استکبار ستیزی فراهم شده حمایت کامل داشته باشند و رسانه ها و فعالان فضای مجازی نیز در کنار روشنگری های خود از اقدامات ضد انقلاب، دستاورهای دولت را در چشم مردم برجسته سازند. فضای رسانه ای نباید برای انقلابی ها به عرصه مطلق دفاعی تبدیل شود. همه ما در این شرایط خاص وظیفه داریم با نادیده گرفتن نقاط اختلافی مان بر نقاط مشترک تمرکز کنیم و از هم اکنون زمینه تمدید این دولت در چهار ساله دوم را فراهم نماییم.

بدانید در این چنین دولتی است که میتوانید شاهد پرتاب های موفق موشک های قاره پیما، ماهواره بر، و گسترش فناوری های هسته ای و نیز پیشرفتهای چشمگیر علمی باشیم، و الّا چه کسی است برای مثال از پرتاب های نا موفق ماهواره در دولت روحانی خبر نداشته باشد!

امروز جنگ در حوزه رسانه است و انقلابیون نیازمند جهاد اند!

نگارنده توجه به این مسئله را ضروری میداند که درجنگ رسانه ای صرفا در لاک دفاعی نباید ماند؛ باید در کنار فاز دفاعیِ روشنگری و پاسخ به شایعات، وارد فاز هجومی شده و جریان سازی هم کرد تا آنها باشند که مجبور به دفاع از خود و پاسخگویی شوند. در دفاع مطلق نمیشود داشته ها را تبلیغ کرد!

211 نمایش

نظر دادن