تاریخ انتشار: چهارشنبه, 25 آبان 1401 ساعت 11:23

سفیر استرالیا به وزارت امور خارجه فراخوانده شد

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه رویکرد نادرست نخست وزیر استرالیا کمکی به روابط دو کشور نمی‌کند، گفت: سفیر استرالیا به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فراخوانده شده و هشدارهای لازم از طریق وی منتقل شده است.

ناصر کنعانی در واکنش به اظهارات نخست وزیر استرالیا درباره تحولات داخلی ایران گفت: به نظر می‌رسد نخست وزیر استرالیا براساس اطلاعات نادرست، رویکرد نادرستی را در پیش گرفته که کمکی به روابط دو کشور نمی‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ما آمادگی داریم در تهران و کانبرا روایت درست و به دور از جنجال رسانه‌ای درخصوص تحولات ایران را در اختیار دولت استرالیا قرار دهیم.

استرالیا فاقد کمترین مشروعیت اخلاقی برای موعظه در باب حقوق بشر است

کنعانی درباره اتهامات حقوق بشری استرالیا علیه ایران، با تأکید بر اینکه احترام متقابل و اتّکاء به واقعیات بهترین راه پیشگیری از آشفتگی در دیپلماسی است، افزود: استرالیا با پرونده پر چالش حقوق بشری از قتل پناهجویان تا قتل ۵۰۰ بومی در زندان‌های این کشور و منع تحقیق حرفه‌ای در این موارد، فاقد کمترین مشروعیت اخلاقی برای موعظه در باب حقوق بشر است.

وی همچنین پناه دادن به گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب و سکوت در قبال حمله وحشیانه تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ توسط دولت استرالیا را نشانه‌ای از استاندارد دوگانه در قبال حقوق بشر دانست و افزود: در این ارتباط سفیر استرالیا به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فراخوانده شده و هشدارهای لازم از طریق وی منتقل شده است.

142 نمایش

نظر دادن