تاریخ انتشار: یکشنبه, 15 آبان 1401 ساعت 11:33

نجات بیش از ۱۰۰ نفر از آتش‌سوزی برجی در غرب تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از نجات بیش از ۱۰۰ شهروند از آتش سوزی یک برج مسکونی در محدوده منطقه ۲۲ خبر داد.

سید جلال ملکی در گفتگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: ساعت ۲:۴۸ بامداد امروز یکشنبه ۱۵ آبان، خبر آتش سوزی در یک برج مسکونی واقع در منطقه ۲۲، خیابان کاج، تقاطع خیابان اقاقیا به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اطلاع داده شد که بلافاصله پس از آن چهار ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تشک، نردبام هیدرولیکی و تجهیزات پشتیبانی به محل اعزام شدند.

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل گفت: حریق در برج ۱۵ طبقه‌ای رخ داده بود که پنج طبقه منفی نیز داشت. در آن ساعت از شب تعداد زیادی از شهروندان در حال استراحت بودند که در طبقه منفی پنج این برج انباری حدودا ۱۰ متری که به صورت غیر اصولی ساخته شده و در آن مقداری ضایعات هم نگهداری می‌شد، دچار حریق شده بود.

ملکی ادامه داد: دو دستگاه موتورسیکلت و دوچرخه نیز در کنار این انبار بودند که همگی دچار حریق شده بودند. یک دستگاه خودرو سمند نیز که در همان نزدیکی پارک شده بود در آستانه شعله‌وری قرار داشت و دود ناشی از این حریق طبقات را فرا گرفته بود.

وی افزود: البته علت حریق باید از سوی کارشناسان بررسی شده و مشخص شود که حریق ابتدا از کدام قسمت آغاز شده است. یعنی اینکه اول انبار آتش گرفته و به وسایل سرایت کرده یا بالعکس.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه این ساختمان مجهز به سیستم اطفاء و اعلام حریق بود، گفت: سیستم اعلام حریق به درستی عمل کرده بود و پس از اعلام هشدار تعدادی از ساکنان از ساختمان خارج شده بودند، اما همچنان بیش از ۱۰۰ نفر در برج حضور داشتند که آتش نشانان آن‌ها را از محل خارج کرده و نقطه‌ای امن انتقال دادند.

وی گفت: در ادامه با عملیات به موقع آتش نشانان حریق به سرعت خاموش شده و از گسترش آن به اطراف نیز جلوگیری شد و ساعت ۵:۳۱ بامداد عملیات به پایان رسید.

ملکی در پایان تاکید کرد: علی رغم اینکه این ساختمان مجهز به سیستم اطفای حریق نیز بود این سیستم به درستی عمل نکرده و حریق خاموش نشده بود. این موضوع بار دیگر بر لزوم تعمیر، نگهداری و به روزرسانی سیستم‌های اعلام و اطفای حریق تاکید می‌کند تا در مواقع وقوع حادثه بتوان به درستی از آن بهره گرفت.

1028 نمایش

نظر دادن