تاریخ انتشار: سه شنبه, 19 مهر 1401 ساعت 14:24

بورس بعد از مدت ها صعودی شد

شاخص کل بورس تهران امروز (سه‌شنبه، ۱۹ مهرماه) با ۹ هزار و ۶۶۲ واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ٣۱۳ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش ایرنا، شاخص هم‌وزن با سه هزار و ۲۰۵ واحد افزایش به ٣۷۸ هزار و ۹۰۰ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۹۱۵ واحد رشد به ۲۲۶ هزار و ۴۳۲ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۹ هزار و ۷۸ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۳ ‌هزار و ۳۸۶ واحد افزایش را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از چهار میلیارد و ۵۶۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۴ هزار و ۷۷۴ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۱۶۶ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۱۵۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۶۸۳ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۵۷۳ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۹۴ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۳۸۹ واحد و پتروشیمی نوری (نوری) با ۳۶۷ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) با ۲۱ واحد، تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر) با ۱۶ واحد، لامپ پارس شهاب ( بشهاب) با ۱۶ واحد، سیمان خزر (سخزر) با ۱۴ واحد و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۱۲ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت تهران (شتران)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) و ایران خودرو (خودرو) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه صنایع غذایی به جز قند هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۰۰ میلیون و ۶۷۰ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۷۵۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۴۰ واحد افزایش داشت و به ۱۷ هزار و ۹۱۴ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۳۶ هزار و ۴۸۲ نوبت بود.

پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، صنعتی مینو (غصینو)، داروسازی دانا (ددانا)، بهمن دیزل (خدیزل) و بیمه پاسارگاد (بپاس) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند، همچنین فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرق)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) و مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

538 نمایش

نظر دادن