AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: سه شنبه, 12 مهر 1401 ساعت 18:37

زلنسکی فرمان ممنوعیت مذاکره با روسیه را امضا کرد

رئیس جمهور اوکراین با امضای فرمانی به طور رسمی اعلام کرد تا زمانی که پوتین، رئیس جمهور روسیه باشد، اوکراین حاضر به انجام مذاکرات صلح نیست.

باشگاه خبرنگاران نوشت: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین فرمانی را امضا کرد که به طور رسمی چشم انداز هرگونه مذاکره اوکراین با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را «غیرممکن» اعلام کرده است.

به گزارش وبسایت رادیو تلویزیون ایرلند، زلنسکی گفت: «پوتین نمی‌داند که عزت و صداقت چیست؛ بنابراین ما آماده گفتگو با روسیه اما با رئیس جمهور دیگری هستیم».

پس از انتشار این خبر، کرملین هم اعلام کرد که روسیه منتظر تغییر موضع اوکراین در قبال مذاکرات صلح خواهد ماند و افزود که «برای مذاکره به حضور دو طرف نیاز است».

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: «ما یا منتظر تغییر موضع رئیس جمهور فعلی خواهیم بود یا منتظر خواهیم بود تا رئیس جمهور بعدی اوکراین موضع خود را به نفع مردم کشورش تغییر دهد».

گفتنی است، پوتین که این هفته هفتاد ساله می‌شود، بیش از دو دهه است که بر روند سیاسی روسیه تسلط داشته و می‌تواند بر اساس اصلاحات قانون اساسی دو بار دیگر هم نامزد شود و احتمالا تا سال ۲۰۳۶ رئیس جمهور روسیه خواهد بود.

تاکنون چند دوره مذاکرات صلح بین دو کشور با میانجیگری ترکیه انجام شده اما نتیجه‌ای نداشته است. زلنسکی فرمان مذکور را در حالی امضا می‌کند که روسیه به تازگی مناطق دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق زاپروژیا و خرسون را پس از برگزاری همه پرسی، ضمیمه خاک خود کرده است.

341 نمایش