تاریخ انتشار: سه شنبه, 12 مهر 1401 ساعت 18:28

ترازو دیجیتال دستی حرفه ای

برای اندازه گیری وزن اجسام از ابزاری به نام ترازو قدیمی دیجیتال استفاده می کنند که ترازوها در انواع مختلف بزرگ و کوچک و دستی موجود می باشند و کاربرد فراوانی دارند.در گذشته از ترازوهای مکانیکی، دو کفه ای و عقربه ای برای اندازه گیری وزن اجسام استفاده می کردند اما امروزه با تولید ترازوهای پیشرفته دیجیتالی دیگر استفاده از ترازوهای قدیمی انجام نشد و ترازوهای دیجیتال جایگزین ترازوهای قدیمی شدند.

ترازوهای کفه ای که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفت دارای دو سینی یکسان بود که در یک طرف سینی اجسام را قرار می دادند و در طرف دیگر سنگهایی از جنس آهن قرار می دادند و با استفاده از آنها اندازه گیری وزن اجسام صورت می گرفت که اندازه گیری به این روش دقیق نبود.

 https://akharinnews.com/images/1401/07/09/31.jpg

امروزه با استفاده از فناوریهای جدید و فضای اینترنت خریداران این محصولات می توانند بدون واسطه محصول را از خود تولید کنندگان و یا عرضه کنندگان عمده محصول خرید کرده و بدین شکل قیمت محصول را برای خود کاهش دهند.از همین روی مشتریانی که می خواهند این محصول را به روش اینترنتی از مجموعه ای معتبر خریداری کنند می توانند به صفحه اصلی سایت آراد برندینگ مراجعه کرده و با واردکردن اطلاعات خود در کادرهای موجود خود را در لیست تماس مشاورین فروش مجموعه قرار دهند.

 

ترازو دیجیتال دستی

ترازوهای دیجیتالی نسبت به سایر ترازوها دقیق تر، با دوام تر و پیشرفته تر می باشند در واقع استفاده از ترازو به هزاران سال قبل بر می گردد اما ترازوهایی که در گذشته استفاده می شد دقیق نبودند و وزن اجسام را حدودی نشان می دادند اما ترازوهایی که امروزه کاربرد دارند بسیار دقیق و با دقت اندازه گیری می کنند.

یک ترازو دیجیتال ممکن است برای اهداف مختلف از اندازه گیری مواد در آشپزخانه تا اندازه گیری دقیق مواد در آزمایشگاه استفاده شود اکثر ترازو فروشگاهی دیجیتال اندازه گیریهای خود را بر اساس یک کرنش سنج داخلی انجام می دهند. ترازوهای دیجیتالی با یکدیگر متفاوت هستند مثلا ترازویی که برای اندازه گیری وزن افراد استفاده می شود نیازی به دقت زیادی ندارد و لازم نیست خیلی دقیق باشد یعنی برای مثال تفاوت چند گرم یا حتی در بعضی موارد چند پوند مهم نیست.

 https://akharinnews.com/images/1401/07/09/32.jpg

ترازو دیجیتال مورد استفاده برای مواد آزمایشگاهی معمولا دارای یک شیشه در اطراف سطح اندازه گیری برای جلوگیری از هر گونه تغییر در جرم اندازه گیری شده می باشد که اغلب برای زمانی است که اجسام گرم یا داغ اندازه‌ گیری می ‌شوند، زیرا اختلاف دما می‌ تواند باعث جریان هوا شود که اندازه‌ گیری وزن را تغییر می دهد.کار کردن ترازو دیجیتال دستی با استفاده از یک سلول بار اندازه گیری کرنش انجام می شود و نیروی یک وزن را به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می ‌کنند در حالی که ترازوهای آنالوگ از فنرها برای نشان دادن وزن یک شی استفاده می ‌کنند.

 

ترازو دیجیتال خوب

نکته مهم وسوالی که برای اکثر افراد پیش می آید این است که چگونه می توان ترازو دیجیتال خوب خریداری کرد، در این مسئله پارامترهای زیادی وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

اولین مسئله برای خرید ترازوی خوب و مناسب کاربری محصول است به عبارت دیگر خوب یا بد بودن محصول تا حد زیادی بستگی به این دارد که آیا افراد از آن استفاده ای درستی می کنند و یا برای کار مخصوص ترازوی مناسبی را خریده اند.

 https://akharinnews.com/images/1401/07/09/33.jpg

همانطور که گفته شد علاوه بر محصولاتی که به صورت معمولی و برای استفاده های روزمره استفاده می شوند، ترازو دیجیتال حرفه ای نیز محصولی جداگانه بحساب می آید که معمولا در مکانها و کسب و کارهای خاصی استفاده می شود.

دقت بالاتری نسبت به سایر محصولات دارد که البته هزینه خرید این ترازوهای نیز با دقت و برند تولیدی آنها افزایش می یابد و باید خاطر نشان کرد.این ترازوها فقط در مکانهای خاصی مانند طلافروشی استفاده می شوند، همچنین در خرید این ترازوهای لازم است تا در صورت لزوم از افراد مجرب و داری سابقه در کسب و کار خودتان یاری بجویید و یا محصول مورد نظر خود را از مجموعه ای معتبر خریداری کنید.اما مسئله مهمی که برای خرید ترازوهای دیجیتال و ترازو پزشکی مشهد باید در نظر گرفته شود نحو نگهداری این محصولات است اگرچه این محصولات نسبت به ترازوهای قدیمی کارآمدتر هستند.

231 نمایش

نظر دادن