تاریخ انتشار: سه شنبه, 12 مهر 1401 ساعت 18:19

۹ میلیون نفر از جمعیت کشور سالمند هستند!

رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت گفت: جمعیت سالمندان در ۲ دهه آینده ۲ برابر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران نوشت: محسن شتی، رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر حدود ۹ میلیون نفر از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و آمار‌ها نشان می‌دهند که ۱۰ درصد جمعیت ایران سالمند هستند. پیش بینی می شود تعداد افراد سالمند در ایران در ۲۰ سال آینده ۲ برابر شود؛ چرا که در ۵۰ سال گذشته میزان جمعیت سالمند از ۵ به ۱۰ درصد افزایش یافته است.

او گفت: دوران سالمندی خدمات خاص خودش را می‌طلبد. فرد مسن با مشکلات و مسائل خاص این دوره مواجه خواهد بود. سالمندان به دلیل بازنشستگی با محدودیت‌های مالی مواجه است و خدمات مخصوص این سن را باید دریافت کنند.

او افزود: باید آماده سازی زیرساخت‌های لازم برای رسیدگی و حمایت بیشتر از سالمندان انجام شود. سالخوردگی به معنای بیماری نیست و اگر افراد در دور‌های جوانی و میانسالی از تغذیه سالم و سبک زندگی خوبی برخوردار باشند، دوران سالمندی سالمی خواهند داشت.

او گفت: افراد اگر فعالیت فیریکی مناسبی نداشته و دخانیات استعمال کنند؛ به دلیل مقتضیات سن خود احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف غیر واگیر وجود دارد. سالمند نیازمند حمایت همه جانبه و کمک است تا در زندگی دچار مشکل خاصی نشود.

596 نمایش

نظر دادن