تاریخ انتشار: دوشنبه, 11 مهر 1401 ساعت 09:47

۸۵ نفر در آمریکا بر اثر وقوع طوفان کشته شدند

مقامات آمریکا اعلام کردند که شمار قربانیان طوفان قدرتمند ایان در ایالت‌های کالیفرنیا و کارولینای شمالی و جنوبی از ۸۰ نفر عبور کرده و این آمار افزایش خواهد یافت.

مهر نوشت: مقامات آمریکا اعلام کردند شمار قربانیان طوفان قدرتمند «ایان» در ایالت کالیفرنیا از ۸۰ نفر عبور کرده است.

به نوشته رویترز، طوفان ایان که از روز چهارشنبه وارد ایالت‌های کالیفرنیا و کارولینای جنوبی و شمالی شده، تاکنون دست‌کم ۸۵ نفر کشته بر جای گذاشته و ده‌ها میلیارد دلار خسارت وارد کرده است. برخی از مقامات این مناطق به علت پاسخ نامناسب و مدیریت ضعیف در مواجهه با این طوفان با انتقادات زیادی روبرو شده‌اند.

با فروکش‌کردن سیلاب‌ها و بارش‌های سنگین و تشدید عملیات امداد و نجات پیش‌بینی می‌شود آمار قربانیان افزایش یابد.

تاکنون صدها نفر نجات یافته‌اند، اما بسیاری همچنان ناپدید هستند و شمار زیادی از خانه‌ها و ساختمان‌های منطقه به طور کامل زیر آب فرو رفته‌اند یا کامل تخریب شده‌اند.

«ران دسانتیس»، فرماندار ایالت فلوریدا نیز درباره قدرت تخریبی این طوفان مرگبار گفت پس از طوفان ایان، برق نزدیک به ۲ میلیون نفر قطع شد. همچنین برق بیش از ۲۰۰ هزار نفر در ایالت کارولینای جنوبی و ۱۳۸ هزار نفر در کارولینای شمالی قطع شده است.

روز جمعه، رسانه‌های آمریکایی تلفات طوفان ایان را ۴۵ نفر اعلام کرده بودند. طوفان ایان روز جمعه پس از ایجاد ویرانی بزرگ در فلوریدا به ایالت کارولینای جنوبی آمریکا رسید و در آنجا نیز خرابی‌هایی به بار آورد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کارولینای جنوبی وضعیت اضطراری اعلام کرده و همچنین گفته است که طوفان ایان ممکن است مرگبارترین طوفان در تاریخ فلوریدا باشد.

با نزدیک‌شدن طوفان ایان به سواحل شرقی، فرماندهی ناوگان چهارم نیروی دریایی آمریکا به کشتی‌های لنگر انداخته در ایالت جورجیا دستور داد بندر را ترک کنند و هواپیماها و هلی‌کوپترها نیز از منطقه خارج شوند.

اتخاد تدابیر و اقدامات برای مقابله با این طوفان که به منطقه تامپای ایالت فلوریدا در جنوب شرق آمریکا رسیده، همچنان ادامه دارد و از ۲.۵ میلیون نفر از ساکنین این مناطق خواسته شد تا خانه‌های خود را ترک و به مناطق امن پناه ببرند.

1738 نمایش

نظر دادن