تاریخ انتشار: یکشنبه, 10 مهر 1401 ساعت 08:56

آلمان پدافند هوایی پیشرفته به اوکراین می‌دهد

وزیر دفاع آلمان که به اوکراین سفر کرده است روز شنبه گفت این کشور سامانه پدافند هوایی پیشرفته خود را در روزهای آینده به این کشور تحویل خواهد داد.

ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان در جریان بازدید از بندر اودسا وعده ارائه سامانه‌های پدافند هوایی پیشرفته به اوکراین را داد.

وی گفت، آلمان اولین سامانه از چهار سامانه پدافند هوایی پیشرفته IRIS-T را در روزهای آینده به اوکراین تحویل خواهد داد تا به این کشور از حملات پهپادها کمک کند.

پیش‌تر فعالان سیاسی آلمانی با تجمع در خیابان‌های برلین خواستار پایان درگیری‌ها در اوکراین و تامین تسلیحاتی کی‌یف از سوی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شدند.

مسکو با انتقاد از انتقال سلاح به اوکراین از سوی متحدان غربی، می‌گوید این مساله، آتش درگیری‌ها را شعله‌ورتر و این بحران را طولانی می‌کند.

اولاف شولتس صدراعظم آلمان پیشتر در ماه گذشته میلادی گفت که برلین به جای اقدام یکجانبه در ارتباط با ارسال سلاح به اوکراین، با متحدان خود عمل می‌کند.

این در حالی است که دیمیترو کولبا وزیر امورخارجه اوکراین با ادعای اینکه کی‌یف قابلیت شکست ارتش روسیه را دارد، گفت که اوکراین نیازمند جنگ‌افزارهای بیشتری است.

از زمان آغاز جنگ اوکراین و ورود بی وقفه تسلیحات قدرتمندآمریکایی و اروپایی به این کشور باسابقه تاریخی قاچاق اسلحه، ناظران نگران ناتوانی دولت‌ها در ردیابی و دسترسی کشورهای دیگر به این تجهیزات هستند.

بازار غیرقانونی تسلیحات در اوکراین از زمان حمله روسیه در سال ۲۰۱۴ که به الحاق شبه جزیره کریمه منجر شد، تقویت شده و این امر یک واقعیت نگران کننده برای غرب در میانه انبوه تقاضای ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای تهیه تسلیحات مورد نیاز با هدف مقابله با روسیه است.

اگرچه آلمان سامانه‌های هویتزر به اوکراین فرستاده است، اما کی‌یف خواستار تانک‌های جنگی «لئوپارد»، خودروهای جنگی پیاده نظام «ماردر» و تانک‌های ضد هوایی «گپارد» است.

297 نمایش

نظر دادن