AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: شنبه, 02 مهر 1401 ساعت 10:57

واکنش وزیر ارشاد به کشف حجاب چند بازیگر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کشف حجاب چند بازیگر گفت: دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره حاکمیت قانون است؛ ما در خدمت تمامی اهالی فرهنگ و هنر هستیم و چتر دولت و نظام همه اهالی فرهنگ و هنر را در بر می‌گیرد مگر کسانی که خودشان مصر هستند که زیر این چتر نباشند.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره کشف حجاب چند بازیگر زن سینمای ایران گفت: ما از عموم هنرمندانمان تشکر می‌کنیم که واقعاً دلسوزانه از حادثه پیش آمده برای خانم امینی ابراز تاسف کردند. خود بنده و بالاتر از من شخص آقای رئیس جمهور از این حادثه ابراز تاسف کردند و همگی متأثر از این اتفاق هستیم، اما برخی از حرکات هنجارشکنانه که در تقابل با قانون باشد را نمی‌پسندیم.

وی افزود: دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره حاکمیت قانون است؛ ما در خدمت تمامی اهالی فرهنگ و هنر هستیم و چتر دولت و نظام همه اهالی فرهنگ و هنر را در بر می‌گیرد مگر کسانی که خودشان مصر هستند که زیر این چتر نباشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر کسی اصرار دارد که از قوانین جمهوری اسلامی تبعیت نکند، ما اصراری بر مجبور کردن آن‌ها به این امر نداریم؛ آن‌ها می‌توانند آزادانه وارد فعالیت‌های دیگری بشوند.

اسماعیلی با بیان اینکه تمامی عزیزانی که در حوزه فرهنگ و هنر تلاش می‌کند مورد احترام و تکریم ما هستند، اظهار کرد: طبیعتاً هر کسی از هنرمندان که تابع قانون باشد و رفتار قانونی داشته باشد، ما خودمان را خادم او می‌دانیم ولی کسانی که در خارج از این چارچوب باشند، طبیعتاً انتخاب‌شان همین بوده است.

وی ادامه داد: بازیگران زنی که کشف حجاب کردند، به این انتخاب جدید رسیدند که تابع قوانین نباشد. ما در حوزه فرهنگ و هنر در خدمت عزیزانی هستیم که ملزم به قانون هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: طبیعتاً دلسوزی و ابراز تاسف هیچ ایرادی ندارد؛ ممکن است شخصی دلسوزی کند و احیاناً قضاوت اشتباهی نیز داشته باشد؛ خود من نیز ممکن است در صحبت‌هایم 10 بار اشتباه داشته باشم و هر کس دیگر نیز همینطور است زیرا ما انسانیم و ممکن است یک موقع احساسات بر ما غلبه کند و حرف غلطی را بزنیم.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه من غاطبه اهالی فرهنگ و هنر را دلسوز ایران، مردم و فرهنگ و هنر کشورمان می‌دانم، گفت: اکثریت اهالی فرهنگ و هنر همراه با قانون هستند اما اگر کسی اصرار دارد که به قانون شکنی تجاهر کند، طبیعتاً قانون نمی‌تواند از او حمایت لازم را داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اظهار کرد: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ملزم به قانون هستیم، از تمامی اهالی فرهنگ و هنر حمایت و دفاع می‌کنیم اما کسانی که دوست ندارند در این حوزه باشند و با ما همکاری کنند، این انتخاب خودشان است.

255 نمایش