تاریخ انتشار: چهارشنبه, 30 شهریور 1401 ساعت 19:13

پوتین دستور بسیج نسبی نیرو‌های مسلح روسیه را صادر کرد

رئیس‌ جمهور روسیه با امضای فرمانی دستور بسیج نسبی نیروهای مسلح این کشور را صادر کرد.

باشگاه خبرنگاران نوشت: «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه در سخنانی راه‌حل مسالمت‌آمیز برای حل بحران در اوکراین را برای کشورهای غربی بی‌معنی دانست و اعلام کرد یک بسیج نظامی جزئی در روسیه تشکیل شده است.

ولادیمیر پوتین همچنین با امضای فرمانی، دستور بسیج نسبی نیروهای مسلح روسیه را صادر کرد که قرار است از اواخر امروز اجرایی شود.

او گفت: بسیج نظامی جزئی در روسیه برقرار شده است. فقط شهروندانی که در نیروهای مسلح خدمت کرده‌اند و دارای تخصص‌های خاص نظامی و تجربه مرتبط باشند، مشمول خدمت اجباری خواهند بود. امروز تصمیم بسیج نسبی ارتش را امضا کردم و شورای فدراسیون روسیه را از این تصمیم مطلع خواهیم کرد. دستور بسیج نسبی به دولت این امکان را می دهد که به سرعت مکانیسم های تحقق خواسته های وزارت دفاع را تغییر دهد.

او در ادامه با بیان آنکه راه‌حل مسالمت‌آمیز درباره اوکراین برای غرب بی‌معنی است، خطاب به کشورهای غربی گفت: «روسیه سلاح‌های زیادی برای پاسخ دادن دارد و این یک بلوف نیست. روسیه در معرض تهدید سلاح‌های هسته‌ای است و ما سلاح‌هایی علیه سلاح‌های غربی داریم.»

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه پارلمان دونباس تصمیم به برگزاری همه پرسی گرفت و ما از این تصمیم حمایت می کنیم، تاکید کرد: ما در مورد دفاع از سرزمین خود صحبت می کنیم و غرب می‌خواهد کشور ما را نابود کند. هدف غرب تضعیف و تجزیه کشور ماست. نیرو‌های ما بخش زیادی از اراضی خرسون و زاپروژیا را طبق طرح تهیه شده، آزاد کرده اند. شهروندان در مناطقی که آزاد شده، نمی‌خواهند تحت حکومت نازی‌ها زندگی کنند. اهداف عملیات ویژه ما تغییر نکرده است و مهم‌ترین آن‌ها آزادسازی اراضی جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک است.

پوتین همچنین گفت: در اوکراین طرح های ضد روسی وجود داشت و مردم اوکراین را علیه مسکو برمی‌انگیختند. آنها قصد داشتند علیه دونباس عملیات انجام دهند و به کریمه حمله کنند، بنابراین ما عملیاتی پیشگیرانه انجام دادیم.

437 نمایش

نظر دادن