تاریخ انتشار: شنبه, 26 شهریور 1401 ساعت 22:55

آیت‌الله رئیسی: با بایدن دیدار نمی‌کنم

رئیس‌جمهور ایران در آستانه شرکت در هفتادو هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل در گفت‌وگو با یک رسانه آمریکایی، گفت: دیداری با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا اتفاق نخواهد افتاد.

ایرنا نوشت: آیت الله سیدابراهیم رئیسی اظهار کرد: قرار است برای شرکت در هفتاد و هفتمین اجلاس سران مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کند.

وی در گفت‌وگو با شبکه خبری سی بی اس نیوز، افزود: دیداری با جو بایدن اتفاق نخواهد افتاد.

رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره احتمال دیدار رو در رو با بایدن در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم چنین دیداری اتفاق بیفتد، نه ملاقات و نه مذاکره را مفید نمی‌بینم.

رئیسی در پاسخ به این سوال که به نظر شما چه تفاوتی میان دولت ترامپ و دولت بایدن وجود دارد، تصریح کرد: حکومت جدید در آمریکا ادعا می‌کند که با دولت ترامپ متفاوت است، اما در عمل هیچ تغییری ندیده‌ایم.

پیش از این نیز، رئیس‌جمهور در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره قطر با بیان اینکه گرفتن تصمیم نهایی برای دستیابی به توافق هسته‌ای برعهده آمریکا است، تاکید کرد: مصمم به دفاع قاطعانه از حقوق ایران و مردم آن هستیم.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: رفع تحریم‌های ایران باید با دستیابی به ضمانت‌ها همراه باشد و برای پیشبرد مذاکرات هسته‌ای باید موضوعات پادمانی حل شود.

وی گفت: قبل از اینکه غرب از ما بخواهد فعالیت‌های هسته‌ای را متوقف کنیم، باید آن را از رژیم صهیونیستی که سلاح‌های کشتار جمعی دارد، بخواهند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه مصمم به دفاع قاطعانه از حقوق ایران و مردم آن هستیم در خصوص احتمال دیدار مستقیم با آمریکا، اظهار کرد: مذاکره مستقیم با آمریکا بر سر توافق هسته‌ای هیچ فایده‌ای ندارد و آمریکا باید اقدامات اعتمادسازی را با طرف ایرانی انجام دهد.

آیت‌الله رئیسی در خصوص تحریم‌های جدیدی آمریکا علیه ایران، گفت: اگر واشنگتن خواستار توافق است، چرا در جریان مذاکرات هسته‌ای تحریم‌های جدیدی اعمال می‌کند؟

291 نمایش

نظر دادن