تاریخ انتشار: پنج شنبه, 24 شهریور 1401 ساعت 01:58

چرا پارچه مانتویی راه راه برای افراد لاغر مناسب است؟

مانتو هایی که در فصل تابستانه می پوشیم باید خنک باشد و این بسته به جنس پارچه ای است که برای دوخت آن استفاده می شود. بهترین پارچه برای این فصل باید از جنس پنبه و کتان باشد البته پارچه کتان دارای انواع مختلف است که یکی از آن لینن  می باشد. کسانی که به دنبال پارچه با الیاف طبیعی هستند بیشتر از کتان استفاده می کنند و آن را به پنبه ترجیح می دهند چون حدود 30 درصد از پنبه محکم تر است.

هر چه بیشتر استفاده و شسته شود نرم تر می شود. در آب و هوای گرم ورطوبتی عرق بدن را از بین می برد. چون سبک است به راحتی چروک می شود واین جزء زیبایی آن به شمار میرود. بافت آن به صورت راه راه است. امروزه علاوه بر مانتو از آن برای تهیه انواع کت و شلوار های اسپرتی هم استفاده می شود. هنگام شستشو نباید زیاد چلانده شود وباید به صورت مرطوب در جریان هوا ی آزاد قرار داد تا خشک شود و از خشک کردن آن در خشک کن باید خودداری کرد.

 https://akharinnews.com/images/1401/06/4/e1.jpg

لازم به ذکر است انواع مختلف پارچه را می توانید در سایت آراد برندینگ مشاهده کنید این پارچه ها که از الیاف طبیعی ساخته شدند و از این پارچه ها برای تولید انواع لباس در فصل گرما استفاده می شود که از جمله آن می توان به پارچه خدی، ابریشم، کشمیر و خامه دوزی اشاره کرد. پارچه هایی با ایاف پلی استر مناسب چه فصلی است؟ در میان پارچه های مختلف پارچه هایی هم هستند که برای تابستان مناسب نیستند مانند پلی استر، ریون، جین و  ساتن. بعضی از افراد اینطور تصور می کنند که چون پلی استر سبک است پس خنک می باشد در صورتی که این نوع پارچه با چسبیدن به بدن باعث گرم شدن می شود. پارچه جین با وجود اینکه از جنس پنبه است ولی به خاطر ضخامت زیاد آن باعث گرم شدن می شود پس مناسب این فصل نمی باشد.

 

جدید ترین پارچه مانتویی تابستانی

هرچه میگذرد جنس پارچه هایی که برای تهیه مانتو در فصل تابستان مورد استفاده قرار میگیرد متنوع می شود. جدیدترین پارچه هایی که به این منظور ارائه شده از جنس ابر و بادی، لینن و دلتا کراش است که از اینها هم علاوه بر پارچه های پنبه ای، نخی، کتان و ابریشم برای دوخت لباس های تابستانه مخصوصا مانتو استفاده می شود.  این مانتو ها با توجه به سلیقه های متفاوت در سبک های مختلف اسپرت، شومیزی، اینستاگرامی، دامنی بلند، سفید تابستانه و حریر تابستانه به بازار عرضه شده است. مانتو هایی که حریر هستند مشتریان زیادی دارد زیرا نازک و سبک بوده و برای فصل گرم مناسب می باشد. در رنگ های مختلف سفید، سیاه، سبز، آبی و سرخابی موجود می باشد و چون نازک است بدن نما می باشد پس بهتر است که زیر آن تاپ پوشیده شود.

 https://akharinnews.com/images/1401/06/4/e2.jpg

انواع پارچه از جنس های مختلف وجود دارد پارچه مانتویی خنک که جنس آن از نخ است و برای دوختن مانتویی که مناسب هوای گرم باشد باید به جنس نخ و ویژگی های آن توجه کرد. برای تولید مانتوهای زمستانه سعی شده که از نخ های طبیعی مانند ابریشم، پشم، کنف و پنبه و همچنین از الیاف مصنوعی مانند پلی استر، آکریلیک و نایلون استفاده شود. البته وزن الیاف مصنوعی کمتراز الیاف طبیعی بوده و سبک تر می باشند ولی می توان آن را همراه با الیاف طبیعی بکار برد و به اندازه همان مقدار گرمایی که پشم خالص دارد، از گرمای آن بهره برد.

 

خرید پارچه نخی راه راه

امروز با توجه به پیشرفتهایی که درحوزه های مختلف تجاری صنعتی شده است معمولا کسب و کار و خرید و فروش پارچه نخی گلدار و راه راه و چهار خانه آن بسیار مورد اهمیت واقع شده است چرا که می بینیم شرکتهای فوق العاده زیادی در این حوزه فعالیت دارند که این مورد را سرلوحه کار خودشان قرار دادند به طوری که این مهم را حتی در سطوح بین المللی و خارج از کشور بسیار منحصر به فرد عمل کرده اند.

معمولاً کارخانه های نساجی با توجه به بازخوردهای قابل توجهی که از این موضوع می بینند سفارشها و طراحیهای قابل خود را برای مشتری صورت می دهند.

 https://akharinnews.com/images/1401/06/4/e3.jpg

برای مثال این موضوع ابتدا در حوزه پارچه مانتویی راه راه و چادری در کشور ژاپن صورت گرفت که ان هنگام که ژاپنیها دریافتند که مصرف چادر در بلاد اسلامی فوق العاده اهمیت دارد و جالب اینجاست که اینان اصلا خود اعتقادی به حجاب و پوششی به اسم چادر ندارند اما می بینیم که جزئء اولینها در حوزه صادرات در دنیا هستند و این تفکر پولساز امروزه انان را جزء اقتصادهای سوم برتر دنیا کرده است.

ما نیز می‌توانیم با اولویت قرار دادن این موضوع بسیار اقتصاد مان را پویا کنیم ولی در وحله اول چیزی که مهم است تعامل با دنیاست چرا که در این دهکده جهانی بایستی حتماً با تعاملات بین المللی و همچنین رویکردهای شفاف اهدافمان را جلو ببریم.

3554 نمایش

نظر دادن